Nya pics och en underbar dag

Idag kommer det bli bilder som jag inte orkat lägga in innan. Sen känner jag att det kommer bli ett jävligt långt inlägg eftersom det hänt så mkt trevligt idag. Men bilderna först för er som lessnar sen :P

Kommer bli väldigt störigt många bilder, men vem bryr sig?










Någon ser extremt lycklig ut här ovanför. Åh va mysigt det var när de små fina änglarna pussade en på munnen .Så underbart.

Några egobilder och lite annat, i'll explain.




Explanation: typ aldrig haft på mig solglasögon innan, tyckte det såg rätt space:at ut så därav de korten. Sen kort på en släckta mjölken och ett par coola skor, Stitch, ormarna, glädjevågen, en god omelett, min amaryllis som tyvärr gått dithän nu. Och min och karins helt ogenomtänkta färgkombination som vi upptäckte när jag och Ida kom till henne en kväll. Lite smått och gott, tolka själva. :) Nu kommer början på det jag skrev.....

Börjar väl skriva lite här samtidigt med. Började med att jag vaknade tidigt typ kl 8 första gången. Kände för att dega lite så låg kvar och kollade på The Legend of The Seeker, som är baserad på Terry Goodkind-böckerna jag har läst och för övrigt är väldigt bra. Efter två avsnitt så kom jag på att jag ju kunde ta en sväng till återbruket och göra lite fynd. Var några veckor sen jag var där nu. Sagt och gjort. Kastade på mig kläder och åkte själv dit. Fick med mig 2 kassar hem den här gången med, köpte fler glasburkar med lock, kastruller, likörglas, vinglas, mer vinglas :P, prydnadshållare till ljus i svart smide, en såsslev, något block och lite småskit. Sen så kom jag ju hem då, eftersom de redan hade ringt efter mig så åkte jag hem med bilen. Sen så hade jag varit i Tranemo för att ta ut pengar och fy va mycket folk det var där.

När jag kommit hem så bestämde jag mig för att åka ner på marknaden. Åkte med pappa och Daniel, Emma och Helene. Väl där nere så gick jag för att ta ut pengar, men det var lönlöst så jag gav upp det. Köpte Slush, med smak av hallon och ananas. Så köpte jag pistagenötter, wasabinötter och brända mandlar som jag ska ha sen. Så köpte jag lite marknadsgodis och några långa snören med smak av jordgubb och sur cola, du vet sånna som din mamma jämt brukade köpa med (sur?) vattenmelon jimmy?

Sen så helt plötsligt så stötte jag på Cissi, hon hade försökt ringa mig, men inte kommit fram. Mötte dessutom Felicia (Jennifers kusin), Liv och Magnus och Jens på marknaden. Kommer inte ihåg om det var några fler. Jag och Cissi tog en andra runda till återbruket eftersom hon tydligen skulle åkt dit med. Då så jobbade det en utländsk herre i butiken som första vändan jag var där råkade slå sönder ett av mina glas. Den här gången sa han till mig "Var bor du?". Inget svar ifrån mig. Går två sekunder ungefär sen kommer fortsättningen "Bor du i Limmared?". Irritationen bygger upp, men svarar bara "Nej" och försöker fortsätta kolla på fynden ifred med Cissi. Men han står alltså och illbligar på oss två och vi går upp på andra våning. Sen när vi går till kassan så slår han in mina grejer. Sen springer han och öppnar dörren. När vi går så säger han "Hejdå". Jag är i telefon och svarar inte. Sen så ropar han "Vi ses nästa helg". Åh vilken jobbig människa, ska man inte kunna gå och fynda utan att bli så jobbigt påtjatad???? Vad är det som händer?

Sen så gick jag en andra sväng på marknaden, bara en snabbis när Karin var i bilen så sprang jag in på Klädstället och köpte två typ likadana tröjor som jag hade köpt innan, de var så snygga. Så nu har jag 4 nya tröjor och 1 par knästrumpbyxor, så idag har jag känt mig riktigt snygg faktiskt. Skönt, och smal med. Måste göra nya hål i skärpet nu igen och bara känner att jag kan handla mindre och mindre storlekar. Så kul, konstigt att man märker så mkt när man går ner, men att det är så svårt att ta in att man går upp i vikt. Strange ain't it?

Sen iaf så skjutsades jag hem av pappa efter marknaden och så gjorde jag mig i ordning och tog på mig nya kläder och unnade mig t.o.m. en inbakad fläta idag. Sen så åkte jag och Karin till Cissi. Vi tog en välförtjänt kaffe och fick glass med chokladsås med banan och chokladkulor t.o.m. Markus var med också och en kompis till honom som jag tror de jobbar på samma gård. Har nog tyvärr glömt vad han hette (om han ens sa det?:S). Men det var jättetrevligt verkligen. Har pratat med Cissi nu om vilka kostnader man kan räkna med om man skaffar hund. Det som är värst är nog att jag skulle behöva någon som kunde vara med den på dagarna i början, när den är liten valp, visst jag flyttar väl inte riktigt än, men ändå. Men tror verkligen det skulle vara en bra grej för mig, blir mer och mer förtjust varje gång jag träffar de små valparna. Den kissade på mig idag, did i care? Svar nej. Så underbara. Så fick jag träffa stackars Stitch, som nu har fått opererats, hoppas verkligen det blir bra nu, du är så fin!

Efter vi hade pratat djurförsäkring, vaccinationer, djurmat mm, så fick jag och Karin röra oss vidare, till en pizzeria, i Svenljunga, vi var riktigt hungriga. Gick in och beställde och då så sa självklart han pizzabagaren att de inte tar kort, hade jag helt glömt. Så vi fick gå till automaten och ta ut. Sen så åt vi vår pizza och så fick jag skjuts hem av snälla Karin, som skulle hem till Johnny. Verkligen en jättemysig och på alla sätt underbar dag. Skönt med sånna. Ikväll nu så har jag diskat alla mina glas och glasburkar och så jag köpte, kastrullerna med, eftersom det som sagt är ÅTERbruk. Köpte Mulkosan idag med, som Therese har tipsat mig om, hoppas det är bra för hud och välbefinnande. Ska prova nu ikväll. Ska ladda upp lite mer bilder här ovan sen så får ni sova så gott. Ska gå och lägga mig och slöa lite och imorgon blir det städning och hoppas jag kommer hinna jobba lite med. Och orka.

Nu har jag skrivit en hel del, om en person så läser det så har det varit värt det, nu ska jag skicka bilderna till Cissi. Peace out!

Kommentarer
Postat av: Karin

ååååhhh jag är så kär!!!!!! har läst hela inlägget och kollat på alla fina bilder. diggar faktiskt den med solglasögonen. mer av sånt. haha. puss

2009-04-05 @ 08:15:31
Postat av: Cissi

tack för bilderna,, vad hittar du på idag ?

2009-04-05 @ 09:31:18
URL: http://celias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0