Ödet och övernaturligheter, finns dem?

Imorse var jag med om en så hemsk dröm. Drömde om Jimmy och det var en riktig mardröm. När jag vaknade var jag riktigt förbannad på honom, egentligen av ingen anledning eftersom jag var förbannad över drömmen som inte hade hänt. Alltså började jag skriva värsta sms:et. Har skrivit 7-länkat, och vad händer??? Jo telefonen stänger av sig själv och sätter på sig själv som den brukar göra enstaka gånger emellanåt. Ännu mer förbannad börjar jag skriva igen och försöker komma på allt det där slagfärdiga som man skrev första gången. Vad händer när jag skrivit 5-länkat sms igen?? Jo telefonjäveln gör det igen!!!

Till saken hör att det här var 5 på morgonen och telefonen har aldrig gjort så förrut, aldrig mer än en gång. Sedan hände det dessutom en gång till, och då började jag verkligen fungera på om någon försökte pika mig att jag skulle skärpa till mig och inte straffa någon för något jag drömt. Så då kom ett litet snällare sms till slut fram. De första sms:en var aldrig menade att komma fram. Känns som om någon försöker säga mig något. Att jag kanske inte ska ha sånna agressioner och ta ner det några snäpp. Haha. Har jag hört förrut iofs. Men blir blixtförbannad och sen sur och sen går det över, typ. Men kan vara fruktansvärt långsint, det vet jag.


Det var iaf det sjukaste och läskigaste jag varit med om på länge. Det hände inte 1 gång, inte heller 2 utan 3 gånger. Creepy shit. Börjar tro på övernaturligheter.

På tal om det så berättade mormor några berättelser häromdagen. Hon förklarade varför hon tror det finns något övernaturligt där ute.


Hemma i deras by så hade de en man som alltid cyklade till jobbet, i ur och skur, vinter som sommar. En gång så cyklar han till jobbet på söndagen för att sedan komma hem på fredagen som han brukar. När han kommit 6 kilometer av de 2 milen så vänder han tillbaka. (Alltså han har gett sig iväg, men vänder av en helt oförklarlig anledning om och cyklar hem). Väl hemma förklarar han för frugan att han ska ta bussen den här söndagen. Sagt och gjort, han hoppar på bussen och vad händer? Jo bussen kör av en bro och rakt ner i vattnet mitt i vintern och alla drunknar. Varför skulle han vända om när han redan cyklat? Och varför utan anledning ta bussen just den dagen??? Sånt är väldigt udda.

Hon berättade även att hennes far var synsk. Mormor hade en syster som var 9 mån och helt frisk. När pappan var på väg att gå bort så frågade mormors mamma: Men hur ska det gå med****** nu då? Vem ska ta hand om henne. Mormors pappa svarade: Henne behöver du inte oroa dig för, henne kommer jag ta hand om. Några dagar senare gick mormors syster bort, fast hon var helt frisk innan detta skedde. Hur kunde han veta att hon skulle gå bort och komma till honom inom en så snar framtid? Helt klart suspekt.  


Kommentarer
Postat av: Cissi

tror faktiskt på det,, jag skulle ju boka min englands resa,, försökte typ fem gånger men varje gång var resan till de priset såld till en annan kund, sen fick jag ju tid för stitch att han skulle opereras då.. måste ju bara ha varit meningen att jag inte skulle boka biljetten till england. kram

2009-04-07 @ 19:30:11
URL: http://celias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0