Fett nöjd med mina hemmagjorda luckor:)



Idag vaknade jag kl 10 av att pappa frågade om jag skulle med till jobbet och fixa med mina luckor till mina billy-hyllor, home-made, hehe. Ja, sa jag och funderade medan jag gick upp på hur mkt jag hade drömt om min orm inatt. Har drömt fler än en gång att jag hittat den. Sen hade jag helt plötsligt ett terrarie till, där fanns det två typ skäggagamer. Helt plötsligt så hade jag typ 10 små majsormsbebisar där i som jag skulle sälja. Självklart så rymde dem hela tiden och jag försökte med alla händer jag hade att hindra dem. En liten bebis var jättefin. Den var azulblå med ett stråk av lila på mitten, typ som fjäll på en fisk. Vilken härlig dröm man kan drömma ändå, haha, lila och blå ormar, klart jag ville behålla den, var ju så speciell så. Hehe.

Sen kom jag till jobbet. Skulle limpistola idag först på ena sidan i mitten på alla mina luckor, för magneten ska sitta där som gör att själva hyllan öppnas och stängs. Det gick bra. Sen tog jag tag i tapeterna. Måttade upp dem och skärde till dem, gud vilken tid det tar när man ska vara seriös och allt. Hihi. Sen så ringde mamma och frågade om jag inte kunde ta med Daniel till marknaden i Gölingstorp, eftersom han hade missat att åka med Eddie eftersom en sladd till telefonen inte hade varit i så ingen kunde ringa hem till oss på typ 5 h. Åkte hem och vi susade iväg. Problemet var bara att vi kom fram kl 13:50 och marknaden var över 10 min senare. Men fick faktiskt tag i det jag ville ha ändå. Köpte jätteudda och goda kryddor från Kryddhuset till lägenheten sen. Köpte en Lilja till landet av en skithärlig gammal farbror. Han riktigt darrade på rösten när han  gav mig skötselråden och man förstod att han verkligen brann för blommor. Hehe.

Sen så fick jag tag i lite marknadsgodis med, men det har jag inte ätit så mkt av, var fler som var sugna på det. Hihi. Sen åkte jag hem och så åkte vi till jobbet igen. Då så började jag med själva tapetseringen. Det tog med en helvetes tid men det blev så jävla bra, så det gjorde att allt var värt det. Åkte hem typ kl 18:30. Så var i stort sett där hela dagen från 10 till 18.30 utom när jag var hemma och åt och när jag var på marknaden. Maten var jättegod. Mamma hade kämpat med två stora köttstycken i ugnen i flera timmar och det gav verkligen utdelning. Sen var det en jättegod brunsås till och potatis och svartvinbärsgele. Sen så kom jag hem för sista gången idag. Eller nej har varit en sväng till jobbet och hämtat pappa och skjutsat Helene och pappa till automaten. Har kört den nya bilen idag, gud va go den var att köra. Min pappa har köpt en ny bil nämligen. En bil att ha till jobbet, för den gamla går på sista versen.

Pratat med Karin idag, det kändes bra. Känns som man kommer få en så kul sommar med alla sina härliga kompisar. Har inte kunnat svara Idas sms än, får fylla på pengar nu om jag ens har råd att göra det en gång till?? :S
Tur att det är lön på fredag! Lever med hoppet om fredag

Ormen har jag inte hittat än, nej nej nej nej nej. Vore ju för jävla enkelt eller hur? Eller den har inte hittat mig, beror på hur man ser det. :) Den  andra har inte ens orkat ömsa än heller. Hon skulle egentligen ha mat idag, men tror inte hon äter. Väntar tills hon ömsat (förmodligen inatt) så blir hon hungrigare sen.

Mamma har varit så duktig när vi varit borta idag, hon har städat och städat och städat. En ros till min underbara mamma, vad skulle vi göra utan dig? Tur att vi inte behöver få reda på det. Du är för bra för oss. Hihi.

Ikväll har jag hjälpt Helene få till en pastasallad, hon ska iväg kl 7 imorgon på gymnastiktävling. Hon kunde inte sova igår natt så hon har varit helt förstört trött idag. Jobbigt :( Men nu är hon sig själv igen. Inte hört så mkt ifrån Tesse idag, hoppas allt är bra med henne!

Nu kommer lite bilder, kryddan är ett måste att ha. Skaffa!
Sen på mina fina luckor, tycker du om mönstret? Har jag gjort ett bra jobb? Ska på knoppar på dem sen med, fyrkantiga som jag hade tänkt att sätta på snedden om ni fattar hur jag menar? Jaja. Ikväll har jag spelat Guitar Hero och inte gjort mkt alls. Vet inte, känns som man har gjort så mkt idag. Har lite ont i ryggen nu. Inte mkt sola idag, får ta igen det imorgon. Hoppas verkligen jag hittar min älskade Twix snart, mår psykiskt dåligt, mer för varje dag. Känns som ju mer tid det går, desto mindre chans är det att han kommer hittas/lever. :(

Bilderna ja, inte bara massa pladder.

Mina foppatofflor jag ska ha på jobbet isommar. Köpte till söta pussmunnar så jag kan "särskilja dem". Tänk om någon annan skulle ha exakt samma! Då hade jag fan garvat!



På tal om inget så är jag ett fan till filmen Yes-man. Kan bara inte sluta garva åt vissa saker.
Jim Carrey Rocks! Ser så kul ut när han tejpar fast hela ansiktet. Hilarious!



Tapetsering. Arbetsbordet, hihi.




Kryddan heter Thai cocosnöt, lime, sourcream. Så himla god. Från Kryddhuset som sagt.


Ciao


Kommentarer
Postat av: Karin

Den där kryddan måste jag ha! Även om jag typ inte kan laga mat.. får lära mig det.. men undrar om man kan ha den till köttbullar och makaroner? hahaha...

2009-04-20 @ 10:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0