Varit effektiv ikväll...

... fast det var verkligen inte meningen. När jag hade rast idag på jobbet så slocknade jag som jag aldrig slocknat på en halvtimmesrast förrut. Drömde t.o.m. och vaknade till larmet, aldrig hänt förrut! Så slut så tänkte när jag kommer hem ska jag bums. Men så missade jag bussen som jag gick några minuter tidigt för att ta, eller snarare anslutningsbussen för att jag var i affären så länge. Blev råförbannad på satans jävla busstidtabellen, eller de sk bussförhindelserna så satte mig i ren protest på Coffee by George och tog en stor jävla caffe latte mintchoklad och en sockerbulle. Satt sedan där en hel jävla timme tills nästa buss gick. Sen kom jag hem och skulle gå och lägga mig. Men fick på någe vis ingen ro liksom. Så gick in i köket, började skriva med lite folk på msn och här är jag än. Har pluggat och fått en hel del gjort också, vilket inte var meningen, men när jag ändå satt här så kunde jag likväl göra lite nytta tyckte jag. Så nu ska jag diska, även det väldigt osökt. Sen blir det sängen. Har ett dilemma.

Alla dagar i veckan, oavsett vilken tid på dygnet så är det bara SKIT på tv. Inte lust att se på någonting. Men på söndag när man ska upp kl 7 på måndag, då kör de alla bra repriser sådär efter 12, sånna här patetiska men ändå rätt intressanta hemsökta hus. Ser inte på det för jag tror att de verkligen finns spöken, utan mer för att jag fascineras av historierna bakom vissa byggnader de besöker och det som har hänt där innan. Tror verkligen att det har hänt något otroligt hemskt iofs i de flesta gamla fästingar och sånt, men ändå kul när man får reda på lite riktig fakta typ. Jaja, nu ska jag sova. Sista veckan jag jobbar enligt följande. Ett litet veckoschema:

Måndag: 7-13
Tisdag: Ledig, har tid kl 10 på Djursjukhuset för Chanel
Onsdag: Ledig
Torsdag: 14-20
Fredag: 7-16, har fredagsfika

Måndag eller tisdag: Hem till Tranemo och hälsa på någon vecka

Sen: Förhoppningsvis fortsättningsvis få lite tider på Junegården med och börjar plugga Beteendevetenskap med inriktning på humanvetenskapligt ämnesområde. (=mkt psykologi, pedagogik, arkivering och juridik). En salig blandning, men det passar nog mig utmärkt. Tror det här är det som är mest rätt av alla linjer jag sökt. Mer rätt än ekonomi, det här intresserar mig mer, hur människor fungerar. Ska nog jobba med människor i framtiden, trivs med det. Den mänskliga hjärnan är bra komplex och intressant.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Gud så bra att du har skrivit upp ditt schema så jag kan kolla någonstans eftersom jag har så j..la kort minne... Bra jobbat gumman... PS... Roliga inlägg på sista tiden. Kram

2009-08-09 @ 23:55:54
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Karin

Håller heöt med mamsen, bra att du skrivit ditt schema, fortsätt uppdatera det sen allt eftersom så jag med mitt också korta minne kan gå in här och rota fram det! gillar dina inlägg, gillar inte mig själv som är så tråkig och fattig och numera tjock och korthårig dock. Fan vad jag skrattade när jag läste det du skrivit om "de 2". Eller 3 totalt iofs. Hehe. Ful och fulare? eller kanske fulare och fulast? eller fulast&fulast? Förkortn. F&F. asg nä... tycker håret ser fint ut, och fin klänning har du med! I det andra inlägget alltså.. puss gumman

2009-08-10 @ 08:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0