Gutten morgen

Eller hur det nu stavas. Joho då Jennifer Nilsson kan vara vaken innan kl 12 och här är beviset. Varför då undrar ni? Jo för att jag vaknade nu av att det var så varmt i sovrummet och så tänkte jag, vilket lysande tillfälle att börja skriva på min tenta, så där har ni det, så spännande var det, Jennifer ska plugga (ovanligt).

Hänt en hel del på sistone och konstigt vore det väl annars. Först och främst tar jag det senaste, omvänd ordning med andra ord. Mamma och pappa, kommer inte förlåta er på ett tag, i min dröm så tvingade ni mig till tandläkaren, hade satt upp en tid till mig, FAN va arg jag har varit på er inatt, helt i onödan. Skönt att vakna. Det roliga i sammanhanget är såklart att jag skulle behöva till tandläkaren nu förr eller senare och dra ut min visdomstand, vilket jag inte har lust med, eftersom jag kommer få åka till Käkkirurgiska på Ryhov, hur sexigt låter det liksom, Käkkirurgiska enheten. Ryser bara jag hör namnet.

Sen skulle jag ju igår trotsa snön och försöka ta mig till Södertälje från Jönköping. Here is the full story.

Avgångstid tåg 1: 15.00... inga problem
Avgångstid tåg 2: 16:08.... beräknad tid: 17.43. Fick springa ner och byta biljett för att hinna med tåget som skulle kommit kl 15:08. Gissa om det var tungt, man fick bokstavligt talat KLIVA över folks bagage och folk hade klivit på utan biljett och plats så man fick alltid be någon att flytta på sig.
Avgångstid tåg 3: 17.33... jag kom fram 17.40, vilket inte gjorde ett skit eftersom det tåget var ca 2 timmar försenat. Fick gå ner innan SJ-butiken stängde kl 18.00 och boka om biljett så jag kom iväg ca 19.00. Tåget skulle komma 18.40 men kom typ 18.55 och sen så var det dörrstrul och så körde vi efter ett annat tåg en sträcka och fick köra långsammare.


Det lustiga  i sammanhanget var att alla tåg var försenade ungefär minst 1,5 h. På hela tabellen. Så det var bara att gilla (eller ogilla det kvittade ju, sket dem i) läget. Berodde tydligen på en olycka söder om Sthlm + att ett tåg hade gått sönder i Flemingsberg. Hm, undrar vad olyckan berodde på. Står ju hellre och väntar i hur många timmar som helst än att något ska hända någon iaf.

Sen så har jag varit hemma och jobbat i veckan. I onsdags fick jag dock åka hem, då jag upptäckte/fick reda på av Jessica, att vi faktiskt hade ett tredje blogginlägg att skriva till på torsdag på 850 sidor. Fick lite panik då jag inte hade läst en enda av dem sidorna. Men det löste sig konstigt nog ändå. Igår var jag klar, gick över och åt lite mat hos Tesse och dem, eller dem frågade om jag ville stanna och äta med dem snarare.

Sen igår fick jag så bråttom, vet inte hur det gick till riktigt. Gick och köpte lite nytt smink, det vitkigaste, bytte handväska idag till Södertälje. Tror du inte att när man väl har varit inne och köpt nytt så ligger sminket där i väskan, det gamla? Motherf____ ja ni fattar.

Saknar alla mina vänner, har verkligen inte haft tid för er på hur länge som helst, inte träffat EN ENDA. Jobbigt det känns. Vill verkligen uppriktigt träffa er allihop när jag kommer hem, annars skulle jag inte sagt det, men när jag väl jobbat och kommer hem, så väntar plugget, om man ens orkar. Förlorar all ork nu på vintern. Fy.

Jaja, börja med den omtalade tentan kanske. Den kommer ju inte göra sig själv. Over and out.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0