Harpar och flyttpack

Ja, idag har jag fixat på rummet, det enda jag inte hunnit är att dammsuga typ. Har fixat alla flyttgrejer så allt har hamnat efter vilket rum det ska till sen och det tog både tid och planering. Sen så skulle man ju ställa fram klockan med, vilket jag kom på och fick då ännu mer bråttom.

Igår var vi hos Ingela, jättetrevligt faktiskt. Vi firade Madde, eftersom hon slutar jobba här i Tranemo på tisdag och drar sig hem mot Jönköping. Vi åt något extremt spännande. Var grillchips, kyckling, champingonsås och ost på. Låter konstigt och det var lite udda men spännande. Så var det bål med. Var så himla trött hela kvällen att jag fick skämmas faktiskt. Vaknade ju kl 7 igår morse och trodde att klockan var typ 11. Så gick upp och skulle åka till jobbet och kollade klockan. Fick en chock. Men sov med huvudet på andra hållet i förrgår och igår natt, tror det spelar in mer än man tror. Vid 10 så gick jag och Emma hem i mörkret iaf, själva. Det regnade inte som tur var.

Ikväll har jag tagit en kaffe hos en kompis i Dalstorp. Tyvärr så tålde jag inte katterna så har ont av allergin och var tvungen att åka hem. Har sett på Whipeout och Sanningens ögonblick och bara snackat skit. Skönt att bara ta det lugnt. Tyvärr då så har jag lite svårt att andas nu, nös och blev täppt i näsan och nu har det dessutom börjat klia med. Fan. Nu vet man det, 4 katter kan man inte skaffa sig iaf. Får nog skaffa mig ett allergivänligt djur antingen katt eller hund för allergiker, annars funkar det nog inte.

Om ens det. Har nog med de djuren jag har. Ska till jönköping imorgon och köpa levande muspinkisar, ger det ett sista försök sen ska jag ringa reptilveterinären. Tycker så synd om det stackars djuret, känns som hon plågas. Fattar inte vad det kan vara för fel bara. På väg hem ikväll så var det 2 harar som sprang upp på vägen och de sprang framför mig i flera kilometer, även genom en korsning och svängde åt rätt håll. Så fick köra på 3:an max den biten, ibland stanna eftersom de antingen satte sig mitt på vägen eller sprang ner i diket och sen upp igen. Störigt.

Men ne nu får jag nog gå och lägga mig. Mår inte hundra helt klart. Har tagit allergitablett nu, men det är tooooo late som man brukar säga. Får skylla mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0