Målat en tavla, till lägenheten

Ja, för alla er som inte fått reda på det, så har jag tänkt köpa mörklila sofföverdrag till den soffan jag har nu och ska ha vit/svart/lila/grå i vardagsrummet, förrutom golvet då såklart. Har med tanke på det här, köpt egna tavelramar idag och satte igång (lite väl enthusiastisk kanske men ändå) att måla en. Finns nog helt klart de som lyckats värre med sin första tavla någonsin, hoppas den passar in fint. Är trött efter igår, vilket drag, hihi. Imorse blev jag väckt kl 9, kuuuul. Men men.

Pappa skulle sätta upp iMacen här hemma i vardagsrummet, 24". Åh va läcker den är, önskar den vore till mig. Har knappt orkat vara vid den, bara lite surt tryckt på de ultralåga tangenterna på tangentbordet och suktat efter det. Men jävlar va bra färger och skärpa det är på den. Ska tydligen vara bra om man ska göra musik med, de har ju bra musikprogram. Sen inbyggd webcam och så man kan ta kort, läckert, haha.

Var i Borås idag, skulle få tag på pinkisar till mina söta små ormar. MEHN, de hade INGEN mat. Ingen fryst pinkis, eller levande, eller larver, eller någonFUCKINGting. Så blev utan och ormarna får gå på diet tills mån/tis någongång. Sur blir jag då. Köpte tavelramar och kollade lite på externhårddiskar, är sugen på en, men inte en 500gb, vill ha 250 max, har inte användning eller pengar till mer. Tog kort på en läcker klockradio med, lägger in kortet här. Sen ikväll har mamma gjort jättegod mat. Hon tog som runda tacobröd, lade på köttfärs, paprika, vitkål(!) och ost, det var faktiskt riktigt gott. Sen hade hon gjort hemmagjorda bröd med, vitlök. Mums!

Nu så har jag precis städat upp lite och så efter tavelgörat. Ska sätta in ett kort här nu då tänkte jag. Annars leker livet, även om det känts lite sisådär idag, utan anledning, men det har löst sig. Tror det fortfarande är pms som spökar. Fick sms av Ida nyss, kan inte svara, inga pengar. Va B. Fattig fattig fattig, men har fått tag på mkt till lägenheten. Har medvetet förköpt mig så jag inte ska kunna köpa onödig skit istället. Så fattig och lycklig får man väl säga. Börjar kännas att man ska flytta snart nu.

Skriver mer sen ikväll eller imorgon. Nu tog jag faktiskt en cider, fanns ingen dricka och var sugen på något riktigt kallt. C;der blev det, med kaktussmak, påminner om Södertälje och sommar. Blev lite glad av smaken faktiskt, fast jag aldrig dricker nu typ.

Har blivit lite entreprenör över mig ändå, tar tag i saker och fixar och donar. Känner att jag kan för första gången på länge och att allt är möjligt, känns så skönt. Har tappat det och känt mig så värdelös så länge. Men no more. Nu har jag flyttat min matvägrarorm tillbaka i sin gamla lilla plastlåda, har läst på fler och fler ställen att de inte bör vara tillsammans, inte de första 3 månaderna iaf, ormarna alltså. Så nu har jag tagit fasta på det. Men den är fortfarande inne i det stora terrariet för värmens skull. Hoppas det hjälper, men är skeptisk. Positive thinking!

Flower girl

Dålig mobilkamera jag vet, den blir mörkare ju längre ner man kommer, men man får föreställa sig.

Klockradion                                             Som på film nästan :P
    



Bye

Kommentarer
Postat av: jag

Tavlan var fin, nehe nu ska jag hoppa ner i sängen o sova! Ha de fint kram

2009-03-15 @ 05:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0