Den senaste veckan (läs veckorna), recap!

Ja, har inte haft internet sen i onsdags så därför jag försvunnit från jordens yta typ. Har varit i Jönköping med Chanel och försökt få ordning lite. Tesse följde med mig till lägenheten där en extremt äcklig överraskning väntade oss. Det var nämligen så att rörmokarna som varit och fixat min toa hade lämnat allt toalettpapper KVAR på golvet i 2 veckor. Det var inte ens jag som orsakat stoppet, eftersom det orsakades efter jag bara spolat en gång. Utan förra ägaren som hade haft HUSHÅLLSPAPPER i toaletten, inte helt smart inte. Så jag fick ställa mig och städa upp det, aningen jobbigt och pinsamt. Har ju inte hunnit skaffa mopp och sånt än, tänker inte tala om hur jag löste det, men det tog tid. Tur att jag hade engångshandskar som mamma hade lämnat!

Frågade hyresvärden och vaktmästaren om det här var vad man kunde vänta sig i framtiden. Fick skjuts hem av honom från deras kontor i samhället bredvid och så kollade han min brandvarnare. De hade ju satt i det gamla batteriet så det hade börjat tjuta som fan igen. Vaktmästaren blev förtjust i katten och höll i den t.o.m. Lol. Har massa bilder som jag ska dela med mig av, förklaring följer.

Skriver mer om bilderna efteråt, när ja faktiskt kommer ihåg vad som hänt.

Den 9 maj : farfar var på besök. Mamma drack cider och jag med. Vi drog vidare till min kusin Mona och hennes man Jens. Vi mellanlandade på pizzerian (som man tydligen inte får ta med alkohol ifrån :P), haha, tro mig. Försökte vara smidig, men blev stoppad på vägen.


10 maj: SOOOOL (och glassigt)


11 maj: tv-tittande (tydligen) och förkyld (hua)


13 maj: Streets of fire , love it/him/the music (och för er tjejer som vill veta, haha, heter ögongodiset Michael Paré)


Nowhere fast - Diane Lane


Tonight is what it means to be young - Diane Lane


Såg den här filmen på en jättegammal beta max-spelare och vet inte varför, men jag föll verkligen för den. Den svårfångade killen, den framgångsrika tjejen. Jag vet inte varför, men har älskat den filmen sen dess. På 80-talet visste dem verkligen hur man gjorde kärleksmusik. Helt klart.

14 maj: Ska dra bakgrunden för er som inte vet. Är på Daniels fotbollsmatch med familjen och sitter såklart och hejjar mest och hojtar hit och dit. Men har lärt mig den hårda vägen nu att ibland är det bäst att hålla käften. Daniels kompis Samuel och en annan kille krockade. Kollade på Samuel och skrek på skämt : "Sluta filma nu!". Problemet var bara att den andra killen han hade krockat med hade brutit handleden. Pinsamt värre!



15 maj: Hugo på besök i en hel vecka. Han försökte verkligen bli sams med Chanel, men hon ville inte. Han var så underlägsen och försökte vara snäll, men hon bara reste ragg och morrade och klättrade så högt upp hon kunde på mig (med klorna så LÅNGT ute hon kunde såklart). Visste inte att katter kan morra, men KATTER KAN MORRA.


Daim sover i dödskallen



Ego girl



På kvällen, släktträff, typ :)
Längst bak, mamma, främre raden fr.v. : Per-Erik (morbror), Micke (Tesses kille) och pappa (även kallas Claes :P)

Fr.v: Bernt (morbror), suddig (mamma) och Per-Erik (morbror igen :P)

Bertil (morbror 3/5)


16 maj: Farfars lilla tv-kontroll (lol). Det bjöds på tårta för hela slanten, gott var det.


16 maj: Provisorisk picknick, med Karin, Tesse och Micke (och Hugo) och.....

Karin i fina rosa tajts (me like) och vi var "In-da-middle-of-nowhere"


Micke och Tesse fick fyr på engångsgrillen. Micke tog till plasttallriken och viftade med, den blev lite smält, haha. Men brände hål i botten på engångsgrillen. Tur att den redan stod i en gammal eld. Hihi.

Inte alls färgglatt picknickset, nonono.


Karin igen


Sen på kvällen följde jag med Karin hem, vi kollade på Eurovision eller vad det heter. Lite drygt och inte så många bra låtar ändå, tyckte sveriges var askass. Så sov jag där och fick skjuts hem av snälla Karin (stjärna i kanten)

17 maj: Fick hem Chanel!
Åkte till Halmstad och hämtade henne. Hennes ägare verkade verkligen jättesnälla och rara. Har inte ångrat henne en sekund.
Bilder från Halmstad med brorsan Tiger:


Försökte få en bild med mamma med, men de ville inte vara stilla tillsammans. Men Chanel och hennes mamma var jättelika, hon hette visst Gucci tror jag iaf :S?

Första kvällen, kom hon upp helt plötsligt i knät på mig och somnade, naaaw.


Jönköping 20-24 maj:

Snäll i bilen, ibland iaf och somnat bredvid mig i Jönköping sen.


Kollar tv från första parkett :P och ute i solen (provar selen som hon inte tycker om, men hon lyssnar ju inte och springer iväg, så "what to do" liksom).


En till Ego-bild, så här såg jag ut i lördags iaf så vet ni, haha.


Tjoho, äntligen klar efter typ hundra år. Var på bio i lördags, Änglar och demoner, den var bra. Sen idag fick jag skjuts hem av Karin igen (vana?) och så har jag jobbat 2,5 h och solat och tagit hand om Chanel. Hon ligger och sover nu och ska väl upp till henne och nana med nu. Ha det gött. Puss!










Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt inlägg med massa bilder!! me like! fin du är, gillar den sista bilden på dig särskilt mycket. :) haha och jag med de rosa tajtsen.. viiilken hållning jag har. ööh.. pussar

2009-05-25 @ 08:55:01
URL: http://nalletjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0