Alla helgona, långpromenad etc.

Yes, igår hände en del. Tog ju tåget hem från Södertälje i fredags. Missade bussen upp till tåget för att jag hade glömt min korthållare och kom på det precis när bussen i stort sett rullade in. Så vad gör man? Hade inte kunnat ta mig från borås utan den. Var tvungen att gå tillbaka, precis när jag har hämtat korthållaren och rusar tillbaka mot nästa buss så jag inte missar den också (hade haft ca max 6 min på mig när jag var framme att ta ut biljetten och gå upp till spåret så ringer Jimmy. Han frågar när jag skulle åka. Mitt svar: för ungefär 3 minuter sedan egentligen, men missade bussen. Han frågade igen, när jag skulle åka med TÅGET. Jag sa att det var ca 40 min senare. Då sa han att han kunde komma och hämta mig och köra mig. Det var som om han hade läst mina tankar riktigt. Blev verkligen så överlycklig så det fanns inte. Så jag kom fram 10 minuter tidigare än vad jag skulle med bussen. Där uppe i Södertälje syd så var det tydligen någon som försökte stjäla med sig böcker, så de hade tagit fast henne, men tyckt så synd om henne att de bjöd på kaffe och en smörgås. Snälla människor som jobbar där uppe. De låste dessutom upp toan åt mig så jag slapp betala för en gångs skull, hade fått ta det på kortet i annat fall.

Kom till Borås och hörde av mig till Karin och frågade om jag inte skulle ta mig dit så vi kunde träffas lite, har ju varit minst sagt lite ansträngt på sistone. Och sagt och gjort, vet inte hur det ser ut framöver, men är iaf glad att vi träffades och vänner ska vi förbli, sen får man väl se i vilken utsträckning det blir. Jag hoppas på det bästa självklart, men tar inget för givet bara i nuläget, det får tiden utvisa hur mycket vänskapen betyder för oss båda...

Sen så igår så var ju den fruktade långpromenaden, på fredagskvällen tog jag det mest lugnt och pluggade en jäkla massa. På lördagen var det upp kl halv 6 på morgonen. Skulle gå hemifrån kl halv 7 nämligen för att inte komma för sent till starten. Det gick väl bra, men det var så helvetes jävla kallt hälften av dagen och då hade jag ändå tagit på mig en hel del kläder. Resultaten på de flesta tävlingarna var kanske inget att jubla över, men vi hade iaf jävligt kul. Den saken är säker. Kom hem vid 3 och somnade till kl 6, så trött. Under den tiden hade mamma pinnat ner till affären på cykeln och gjort så underbart god mat och sallad så man visste inte vart man skulle ta vägen när man vaknade typ. Sen så var det faktiskt lugnt, tog en bastu igår med.

Sen i fredags så var vi på kyrkogården med och tände ljus på morfars och farmors gravar. Var så fint på kyrkogården, ljus på nästan vartenda grav. Så fint att se att så många bryr sig om och tar sig tid att åka dit just den här helgen med, och annars för den delen. Jenny hade gjort en så fin krans till morfars grav, underbart fin, i formen av ett hjärta.

Hörde av Jimmy igår med, han hade nog haft det jäkligt kul, vilket ju aldrig är fel direkt. Gick omkring på gatorna i Visby med två polare och skulle till krogen. Det hade tydligen varit rätt dött. Så idag ska jag ta mig hem till Jönköping och ta det lugnt. Mona kommer väl i veckan och hälsar på, får se hur det går med allt, sen på fredag är det tenta, fyfelifan. Men men, den dagen den sorgen. Jimmy kommer ju kanske till helgen så man får se det så, får ju en belöning efteråt.

Over and out. Puzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0