Mitt livs argaste & mest glädjande dag!

Ja, undrar om de som av en tillfällighet måste infalla på samma dag, de måste slåss om uppmärksamheten liksom? Eller vad som sker? Idag har jag iaf skrivit tentan, och det kändes ändå som den får jag G på (eller som jag tjatat om innan så menar jag med G betygen A-E). Idag så stod alltså tentan för lättnaden. Imorse klockan 7 på morgonen så bjöd jag över Tesse på vaniljpannkakor med mormors äppelmos och kaffe. SÅ gott var det verkligen.

Och Karin på tal om att alltid börja ta det lugnt med godis nästa vecka, tror jag drabbats av syndromet, helt klart. Ätit godis varje dag, i kid you not.

Iaf nu är ni såklart nyfikna på den andra delen, där jag faktiskt blev arg. Idag har jag blivit så förbannad så jag nästan skäms i efterhand. Drar själva historien först.

Jag hade skrivit klart tentan och cyklat halvvägs ner på stan, därifrån tog jag buss. Det var sååå varmt med gamla vinterjackan jag brukar ha på gamla jobbet i Tranemo på vintern så jag höll på att smälta bort. Iaf så hade jag varit på stadsbiblioteket men de hade inte alla böcker jag ville ha. Katten hoppade på tangentbordet nyss och fick i samma tramp både upp:
- en ny internetsida
- en ny flik i den här internetsidan
- och kursiv text i det här inlägget
Inte dumt av en katt tycker jag, men iaf vart var jag?

Jo hoppade på bussen vid stadsbibblan för att ta mig till högskolebiblioteket, en bussresa på ca 5 minuter kanske. Visar när jag hoppar på bussen upp min biljett, vilken jag fick på förra bussen, som alla gör, för att visa att den fortfarande gäller. När jag gör det får jag då från busschauffören (svensk karl i över 50-årsåldern):
- Nej du den där får du kolla på själv och hålla reda på tiden (med andra ord hur länge biljetten gäller)
- Jaha, men jag är inte busschaufför (kommer då ifrån mig varpå han insisterar på att svara)
- Och jag är inte biljettkontrollant

Sitter i bussen och bara mumlar något om vilken jävla idiot till busschaufför. Studerar. Flera personer kommer på bussen och försöker visa upp sin biljett för att visa att de faktiskt har en biljett. Vad gör chauffören? JO SAMMA JÄVLA SAK. Kläcker ur sig någon spydig jävla kommentar. Dessutom var det en buss som jag glömde inte gick till lasarettparken, så fick hoppa av på tändsticksområdet. Precis då ringer Jimmy. Säger:
- Jimmy, väntar du lite?

Sen går jag in i bussens förardörr. Ställer mig där (där gubben är i full gång med att skälla ut någon stackars unge som ska åka bussen, eller han såg iaf på honom jävligt surt och pratade om något som tydligen var fel med hans biljett med eller vem fan vet).

Sen kommer vi till la creme de la creme. Jennifer (som inte är känd för att vara otrevlig säger högt så att alla på bussen hör, tyvärr även 7-åriga stackars lilla killen)

- DU, BARA SÅ ATT DU VET DET SÅ ÄR DU DEN STÖRSTA FITTA TILL BUSSCHAUFFÖR SOM JAG VARIT MED OM I HELA MITT LIV!

Sen gick jag därifrån och blev jävligt upprörd. Han sa inte ett ljud. Att en sån människa kan få jobba överhuvudtaget inom ett serviceyrke där han träffar folk. Okej om det bara varit en engångshändelse mot mig, men nu gick han på alla han kunde. Sånt tål jag inte. Visst kan man må dåligt, men det är inte alla som beter sig som skit för det. Jimmy, som hörde hur jag skrek till mot busschauffören hamnade nog i chocktillstånd. I efterhand sa han att han fan trodde att någon hade tafsat på mig eller något. Då sa jag till honom att då hade jag inte bara skrikit. Han trodde mig. Haha. Sen sa han att han allt tycker jag är bra flummig, men på ett bra sätt.

Sen fick jag iaf till slut tag på böckerna jag skulle ha, fick skjuts av Tesse och Micke hem och har varit där typ sedan dess. Micke har gett mig nya spel till datan och jag blev bjuden på mumsig fredagsmat, med fläskfilé, rödvinssås och potatis i ugn. Så gott det var. Sen stannade jag och såg en film med dem: The Brothers Bloom. Den var faktiskt okej, väldigt oväntad av och till, vilket vi gillade, fan va vi garvade.

Nu är jag hemma och ska vara rolig med min katt lite tänkte jag. Blev lite irriterad innan idag när jag gjorde tenta och hon satte sig på kurslitteraturen jag höll på att läsa och klev på tangentbordet, så hon åkte ut i vardagsrummet. Sen har jag varit på bibblan och sen hos tesse, så har inte varit hos henne alls idag typ.

Ja det var det jag hade att "bjuda på" idag. Om det nu var så mycket vet jag inte. Är fortfarande i chocktillstånd. För några månader så hade jag helt klart svalt det som busschauffören sa och tänkt att det är väl onödigt att säga något. Men nej, det är det faktiskt inte. För jag hade inte gjort honom något, och jag bad inte om att få dagen förstörd. Kan bara hoppas att man gjorde bussresan lite mer dräglig för dem som klev på senare. Och i fortsättningen får man väl kliva på bussen utan att visa biljett då, så kan man nog tjäna in de där 800 kronorna det kostar att bli påkommen utan biljett rätt snabbt. Eftersom varje biljett kostar 20 kr, 40 kr per dag... det blir typ 20 dagar som man måste klara sig att undvika kontrollanter. Bra livsfilosofi. Glöm bort klockan. Tyvärr så är det ju så att det inte funkar på några andra bussar, eftersom alla andra kollar biljetten. Stupid ass.

Glad för kommentarerna jag fick av Karin och mamsen på förra inlägget. Känns skönt att du är tillbaka, och tycker med du ska blogga såklart. Har varit tomt. Puss på er alla speciella där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0