Pi-i-i-nsamt

Ja det blev det idag för mig, jag tog mig till A6 idag och skulle handla lite, gick till Claes Ohlson och Systembolaget, sen så åkte jag till ICA och handlade, mycket grönt och fisk, jag är duktig jag. Hihi. Sen så tog jag ju papperskassar eftersom jag tänkte att de håller bra och att det ändå fanns busskur utanför. Problemet var att när jag kom ut så såg jag att det var en ny bussskur, som inte var färdig än. Så eftersom mina kassar var så fruktansvärt tunga och jag fick vänta 15 min på nästa buss eftersom den första bussen inte kom (som vanligt) så blev ju undersidan blöt. Sen när jag skulle av bussen tror du inte botten på ena påsen går sönder då? Jo klart mitt på bussen. Fick ingen hjälp och dörren gick säkert igen 5 gånger innan jag fått ut alla saker.

Till sist var det faktiskt en kille som ropade till busschauffören: "kan du inte hålla dörrarna öppna då eller?", på vilket jag mumlade "jo man kan ju tycka det". Skamsen som jag var fick jag till slut ut all skit på trottoaren. Båda stora papperskassarna var helt på sista versen, så fick använda min Claes Ohlson-påse som jag hade köpt, en stor, fast jag bara hade några små skitgrejer jag hade köpt. Men allt fick inte plats, så fick ställa det bakom den nya busskuren hemma hos oss och så fick jag gå till lägenheten och hämta ner en tygpåse som jag fick packa om allt i . Självklart hade det runnit ner massa vatten precis i påsen eftersom det pissregnade och rann ner från taket på busskuren. Så kul liv där, absolut. Nu tar jag det lugnt och håller på med översättningen till min grupp för fullt.

Imorgon fyller man år, wei. Känns inte alls så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0