Biblioteket och arg bibliotekarie

Ja idag efter lunch gick jag ner på biblioteket. Till ingens förvåning så är det aldrig tyst på biblioteket här i Södertälje, alla pratar högt och gestikulerar och har gruppmöten vägg i vägg med tysta avdelningen, som för den delen bara är avdelad med en hylla med böcker. Bibliotekarien kom efter en stund när någon (inte jag) hade klagat och hon säger med hög röst.

Nu får ni ta och hålla käften, annars får jag gå och hämta vakten. Jag har folk som kommer och klagar på att folk inte är tysta. Ni är väl ändå vuxna människor?!

Haha, det var verkligen krut i henne. På tal om KRUT så har jag lånat krut idag och skrivit alla dem 70 sidorna med de bokstäverna som inte kom med i min kopiering. Så har jag kanske läst 50 sidor av den, måste sätta fart nu känner jag.

Idag är Rosa-Bandet-galan, och jag har inte hunnit eller ens sett ett rosaband att köpa någonstans, jo en gång på pressbyrån kl 22.30 på kvällen, men då var det 3200 personer efter mig i kön så ville inte ta det då. Så tänker lite extra på min kära mamma ikväll faktiskt. Puss på dig, survivor!

Så imorgon ska jag ta mig hem, kanske ska ringa och berätta när jag är i Borås? Bra idé där. Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0