Dagens Citat

Ska nog börja leva lite mer efter The Secret faktiskt. Att man attraherar det man själv utstrålar. "Thoughts becomes things". Är det så att man tror att man kommer hoppa av skolan, att man aldrig kommer gå ner i vikt, att saker aldrig kommer att gå bra i nystarten i förhållandet för att det var dåligt förut, då blir det nog så. Själv så har jag nog drabbats av sådana tankar väldigt ofta, jag är pessimist. Jag måste börja tänka mer positivt, för de signaler jag sänder ut för att jag är pessimist, även om jag inte egentligen känner så, mer förutsätter det för att slippa bli besviken om det mot all förmodan skulle bli så, påverkar alla runt omkring mig och får ju dem att tro att jag inte mår bra, vilket jag kanske gör, bara att jag är obotlig pessimist. Det gör att man går och söker tecken som gör det man tänker till sanning, man ger sig inte förrän det blir så, och då blir man nästan lättad på något sjukt sätt.

Jag är inte alltid lätt att leva med, och känner att jag trots att jag försöker lyfta upp tankarna rätt ofta faller tillbaka i sådana negativa mönster. Är paranoid och tror att ingen tycker om mig. Detta helt utan anledning.

Här kommer iaf dagens citat:

Det är inte hur du har det, det är hur du tar det!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0