Jobb!

Idag har jag både ringt om jobb, varit på möte om jobb, och ska börja gå bredvid på måndag, så länge det går bra (vilket chefen sa att det trodde hon inte annat) så är det 8 veckor i sommar som gäller. Det enda tråkiga var väl att personalen på mitt förra jobb hade sagt saker om mig som jag inte tyckte stämde. Men det gjorde ingenting, för min förra chef eller min nya hade inte alls fått det intrycket så det kan de ta och köra upp någonstans. Fy va jag blir sur på folk som snackar skit så. Därför jag inte blivit uppringd på timmar, misstänkte det. Var väl vissa personer som man inte hade mkt gemensamt med och som jag inte personligen tyckte hade någonting inom vården att göra. Det är ju lätt att snacka skit om vikarier när de inte kan säga emot också. Jag skulle nog kunna säga ett och annat också som jag var allt annat än nöjd med. Men jag bryr mig inte, nu börjar jag på nytt jobb på måndag och det ska bli SÅ skönt!

Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra resten av dagen, man har liksom haft jobb hängande över sig som ett orosmoln och nu vet man inte vad man ska göra för att toppa sig själv riktigt. Ska plugga lite, eller en hel del. Sen ska vi välja ämne till b-uppsatsen med och ordna lite. Så men nu känns allt kul och rosa igen (som Emma uttryckte det en gång). Nu ska jag börja jobba och börja gå ner i vikt. Det som är perfekt är att i Norrahammar (grannområdet max 5 min med buss hemifrån mig) så finns det dessutom ett gym och simhall, som ingår när man köper gym och simkort inne i stan, super duper. Så nu vänder allt. Har ringt och klagat på mina små snyltgäster med (silverfiskar) och de ska komma förbi med sådana där myrlådor som de tydligen luras in i och DÖR! Moahaha. Sen slipper jag vakna av att Chanel jagar och mumsar på insekter kl 6.20 på morgonen. Hon försöker att skydda mig alltid söta Chanel. Förra sommaren försökte hon ju käka en geting men där sa matte stopp!

Jaha, inte bara snacka om saker, göra dem med. Brände ovansidan av handen innan idag på ugnen, nu har det blivit ett otäckt rätt stort rött märke.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0