Bättre idag, ändå

Tror det går bättre denna gången än första gången man gjorde slut, på något undermedvetet ställe var det nog mer väntat denna gången, och så var det ju ett gemensamt beslut, på det sättet att han inte var intresserad längre och jag såg det och handlade mycket tidigare den här gången. Kanske med tog till vara på situationen, eller luckan att faktiskt bryta, för jag vill inte att vi ska tära så på varandra som vi gör. Vi älskar varandra, men, vi kan inte vara ett par.

Idag har jag ringt till rektorn på skolan här som jag ska intervjua 3 lärare på, hoppas att det går bra. Känns skönt att ha b-uppsatsen att koncentrera sig på och Chanel såklart, som kommer få kattungar. Tror jag verkligen behöver det. Sen har jag ju en egen lägenhet kvar att komma hem till, jag är inte helt barskrapad och paff på samma sätt som jag var förra gången. Då fick jag ju flytta hem, nu har jag bara åkt hem nu i veckan, sen ska jag och missen hem.

Hemma blommar tulpaner, liljekonvalj, löjtnantshjärtan, krokus. Sen senare i sommar kommer det bli klematis och rosor med, sen har jag höstblommorna som precis börjat växa. Hockey idag, än så länge verkar det gå lysande. Spelat WoW nu, bra tidsfördriv om man inte vet vart man ska göra av sig själv ibland (rätt ofta just nu känner jag). Har ett hål av kärlek, sms, samtal, samhörighet, som jag inte kan ta tillvara på längre. Men planen är väl att vara singel så länge det känns bra, sen hittar man någon så gör man. Kommer inte ta första bästa bara därför att, sån är jag inte.

Jaha, nähä, får väl gå och lägga mig sen lite senare, börjar jag gå och lägga mig nu så. Jimmy behöver inte vara orolig för mig. Jag klarar mig, känner det den här gången, det hade jag inte förra gången. Bara grät och grät i månader så fort jag tänkte på det typ. Idag har jag faktiskt inte gråtit alls. Klart man känt sig nere över det emellanåt. Men då måste man påminna sig om varför det aldrig skulle kunna fungera, så man känner att man gjorde rätt ändå.

Hej så länge

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad skönt, du är så stark gumman! Du klarar detta!

Men åååh... är det helt säkert nu att kissen ska ha bebisar? såå mysigt.. men som sagt, du gör bäst i att inte visa dom för mig för då kommer jag och hämtar allihopa. :P kram puss

2010-05-12 @ 13:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0