Långpromenad i Ambjörnarp

Dagens outfit


Shopping

Men först lite annat, har varit lite lat på sistone. Och som ni ser här nedan så hade jag väldigt roligt åt min gröt. Någon annan som är lika inspirerad när de jobbar fredagar? I think not. :)
Och nej! Pågenlimpan med bakdag 4 dec har fortfarande inte en mögelfläck. Hua :S



Igår så jobbade jag först till 12, sen så åkte jag in SJÄLV till Borås och det var det bästa jag gjort på länge, fy va roligt det var att gå omkring själv. Och det var så gott på bussen med, fy fan! Gå dit man ville och vara där HUR LÄNGE man ville. Inte för att folk brukar klaga, men så skönt, man bara tänkte "hm, vart ska jag gå nu då?". Svaret var aldrig långt borta. Köpte en hel del grejer med ska ni veta. Har typ 5 par nya byxor nu, några leggins och ett par typ shorts (som ska vara leggings till. Sen så köpte jag 2 linnen med, fett nöjd. Ett av byxorna är sånna där flummiga harembyxor som de ju så fint kallas. Men de är inte som alla andra, tycker faktiskt mina är finare :P
Konstigt att man struntar i att köpa storpack trosor här????? What has happened to the world?


Karin på McHuset .. hehe.
Var på Machuset eller snarare på "gatan som gud glömde" som Karin brukar kalla den. På tal om Karin kom jag precis på att jag glömt att ringa upp henne ikväll. Oh snap! Får gottgöra henne imorgon. Fick hjälpa McKarin att plocka upp en massa nya datorer, sååå kul. Var som julafton, fast bättre! Hon sa det, är nästan lite tråkigt till slut när man börjar rynka näsan åt datorerna för man blir så van vid att packa upp dem. Fick skära sönder kartonerna med. Fun fun fun. Sen åkte jag med Karin och hennes pappa till Knallelandet, hehe, där vi gick på systemet. Man kan ju säga att det märktes att det var dels fredag och dels löning. Men vi klarade oss rätt bra ändå, SiFu (Sist-In-Först-Ut), valde helt klart rätt kö. Sen så bar det hem.

Katt
Fick sms ifrån hon med katterna med i H-stad. Hon skrev att min katt diar rätt mkt från mamman än och inte är rumsren, så hon tror det kommer bli den 15 först jag kan hämta henne, men det finns en chans för 9 med, lite svårt att säga än, beror nog på hur det går nästa vecka och veckan efter det. En av katterna är ju redan nu så att de tror att den kan lämna den 9:e så det finns ju chans ändå helt klart. Me happy. Här kommer en bild på min andra katt, en vecka gammal nu. Coco alltså, hon har inte ens öppnat ögonen än.


Grillning och pingis
Ja, när jag kom hem från Karin så var det ju då dags för Tesse att komma hem, så här såg jag typ ut när hon kom (se nedan). Moahaha. Det var jättegott med maten som pappa grillade med. Vi spelade pingis ute medans vi väntade. Provade lite nya outfits, tror det blir en lyckad sommar. Tesse frågade mig om jag skulle med på långpromenaden idag, jag kunde ju inte annat än vara en " Yes woman", får man väl kalla det då? Tog det lugnt igår kväll, orkade typ ingenting. Så gott att bara gå och lägga sig.


Jag var först att åka ut, nästan jämt, fast Tesse var den som spelade med Sune-boken.


Långpromenix
"Jag vaknade på morron, klockan var väl bara fem
Jag mörda väckaklockan och så la jag på en rem!"
(Robert Broberg - Öken)

Nä, men nästan, kändes som kl var fem när jag vaknade vid 9. Helt sjukt. Men iväg kom vi, fullpackat och klart. Och fullt och packat med. Konstigt att de båda är slang för att vara full, har aldrig tänkt på den sammansättningen förrut. Så hemsk trevligt. Vårat lag hette "Hälsans lärljungar" eftersom majoriteten går på hälsohögskolan i jkpg. Så jag föll in i det. Var ju inte en sjuk syrra (ojsan var det en särskrivning :P), men jag var ju en syrra iaf till en av dem. Det var så kul så kul.
Gått över en mil idag, kempegreat. Träffade på en norrman med, så gott de pratar. Lät så härligt när han sa "Såååå fint". Ska börja säga så nu. :)

Pia stackarn gjorde ju illa sig med ju, när vi var på station 4. Fy va hemskt. Fast hon kände det iofs inte ens, hon skärde sig lite i fingret, helt plötsligt såg vi massa blod som rann :( Men hon knallade på som vanligt sen så no worries där liksom.

Träffat Jenny Levåg och Daniel med för den delen. Sen Basse såklart och många fler. Jättekul faktiskt. Efter promenaden som var i gassande solljus, så jävla gott det var. Full och bara lägga sig ner i skogen och sola, det är livet det. Tipspromenaden sög hårt. Måste varit pensionärer som gjorde de frågorna, ingen protest.

Ikväll har vi ätit pizza och köpt lite chips, så nu ligger jag på rummet och ska blogga klart, sen så är det nog en tidning som gäller (skvaller såklart) och slökolla på någonting, sen blir det sängen. Har faktiskt fått färg idag, kul! Nu börjar man förbereda sig inför Beach 09. Oh yeah!

Haha, dagens höjdpunkt! The Fuckyou-hat...

Jenny bjuder på sig själv:)            Tessan

Bra trick? Haha. Fina sugrören stod Karin för, och bandagen med ;)



Krigsskadan :(

Det blev några pauser under dagen



Tequila Rose=livet (Pia och Jag)

Fyllefälla med bara ett räcke eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0