Taberg och påskmiddag



Idag vaknade jag och Therese sov ju hos mig inatt, eftersom Daniel ville sova i sin egen säng fast Tesse hade bäddat där inne. Så hon fick äran att sova på min bäddsoffa. Faktiskt inte så många som har gjort det än. Sen så ville pappa att jag skulle följa med honom till Jönköping för han skulle köpa bildelar, bilen pajade ju för honom på jobbet och nu var det dags att göra något åt det. Så vi åkte till Ardagh (fd. Rexam) som gör alla Absolut-flaskor för dem som inte vet, och stod där utanför verkstan lite. Vi var ju tvungna att fixa bilen där eftersom det var där den gick sönder, och som pappa sa " den kan ju inte flyga härifrån". Så där var vi nog någon timme. Sen bar det av till Jönköping.

Pappa gick in på Biltema, jag satte kurs mot Rilo Zoopermarket, tror jag det heter iaf, en djuraffär såklart. Hade plockat på mig några smågrejer och när jag kom till kassan så hittade jag självklart inte mitt kort. Hade det hemma, så det var väl inte meningen att jag skulle köpa något idag antar jag. Sprang in en stund på Rusta med, de har roliga grejer, så där led jag mer av att inte ha kortet med mig. På vägen hem så åkte pappa med för första gången och kollade på lägenheterna och området där Tesse och jag ska bo. Han fick kolla utomhus iaf, eftersom jag inte har nyckeln än. Han tyckte det var jättefint område, och det är det ju, så mycket skog och så runtomkring. Så åkte vi gamla vägen hem, mot Taberg och Bondstorp. Vi åkte upp på klippan/berget där i Taberg med och tog kort där vid utsiktsplatsen, där det tydligen är mycket motorcykelträffar på sommaren. Påminner mig om där i Södertälje, den utsiktsplatsen, där de hade djur och café och allt.

Såg en så söt varningsskylt med, varning för änder. Så himla söt. Här kommer lite bilder. Nu har vi åkt hem sen och så har Lisbeth och Kent-Rune och Evelina kommit hit och vi äter lite påskmiddag i förskott. Mamma och pappa åker ju till Tvååker imorgon medan jag och Tesse ska upp till mormor en sväng och träffa henne, Peter, Bernt och Danota. Vet inte riktigt hur man stavar det men men. Nu så ska jag ladda upp lite bilder och sen så skriver jag säkert mer sen. Besviken idag på en viss person. Kram









Så fint väder nu och  man börjar verkligen leva upp igen efter vintern. Nu är allt som behövs en kärlek med. Någon som älskar lika mycket som man själv gör. Hihi. Hörs. Love XXX

Kommentarer
Postat av: Cissi

så fina bilder,, det är verkligen så fint där.. kram

2009-04-12 @ 07:53:52
URL: http://celias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0