Tough love = Veterinärbesök


Ja, idag var dagen D som man brukar säga. Hade tid för Chanel att komma till en veterinär i Svenljunga. Och dit kom vi men knappt aldrig hem. Hon rengjorde öronen ordentligt efter att hon med ett prov från örat hade konstaterat att det var skabb. Sen så kollade hon med ett långsmalt instrument med lampa i örat, samtidigt som hon förklarade för mig att katter typ har en 90-gradersböj i hörselgången precis innan trumhinnan där man inte brukar komma åt och rengöra/kolla och att det ofta är där det sitter kvar skabb och så. Hon har fått droppar nu i nacken mot fästingar och mask och skabb så det ska bli bra nu. Det hjälper inte att behandla i nacken en gång om de har tillräckligt mkt skabb tydligen. Interesting!

Hon kollade och mycket riktigt hade hon haft skabb LÄNGE. Sen hon var liten bebis förmodligen och förmodligen inte blivit av med det när de var hos veterinären förra gången för att hon hade en öroninfektion ovanpå det. Sen hade hon ögoninfektion med.

Så 680 + 500 kr senare så ska jag väl ändå ha en frisk katt om 10 dagar? Har antibiotika och öron och ögondroppar som ska ge tills dess. Sen ska klart örat rengöras med jämna mellanrum. Kan säga att just nu är jag inte populär hos min katt, inte för fem öre. Men i slutändan ska vi nog komma överens. Dagen till ära fick jag ett NYTT RIVMÄRKE. Snällt, tack. Tackar och tar emot. Det är TOUGH LOVE.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Lilla Chanel är värd att bli ORDENTLIGT frisk... Hon är för himla söt... Kram

2009-06-02 @ 23:38:14
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0