Back on track

Yes, nu mår jag så helvetes oförskämt bra. Och det slutar inte heller. Känner det varje dag nu, vet inte varför. Känner mig bara gladare och gladare. Skrattar åt töntiga saker, deppar inte fast jag egentligen nog borde ha en del att deppa över. Visst känner mig nedstämd och saker är jävligt jobbiga av och till. Men just nu orkar jag inte lägga energi på det längre, bara är så. Det hjälper ju aldrig, varken mig eller andra. Ingen tjänar på en sur och nedstämd Jennifer, det är ju så. Ju mer deppig man är, desto mer drar sig folk undan ifrån en och ju mer illa beter man sig nog utan att själv märka det. Visst kan man vara tillfälligt nere eller ha en period, men när den mer börjar bli ett permanent tillstånd ska man nog ta sig en titt i spegeln och tänka till.

Ja vad händer i livet? Jo, jag ska och kolla på lägenhet i veckan. Joho då, att jag ska! I Jönköping av alla bedårande ställen. Stor är den med, och billig, alltid en bra kombo :P Sen så har jag sommarjobb med, både här om jag vill komma hem och jobba lite extra och i Jönköping där man då ska spendera sommaren.

Börjat simma har jag gjort med, fast bara en vecka än så länge, men gratis är gott. Eller gratis var det ju för mig iaf, eftersom mamma har skaffat terminskortet. Jag bara utnyttjar det så det blir använt. Och ångbastun i Tranemo simhall är ju som himmelriket på riktigt, fast det blir väldigt varmt väldigt fort. Luktade lavendel där inne med efter en stund, de har dofter med. Provade den innan i veckan med Jennifer, vilket jag knappast kommer att ångra.

Nu har ju både Ida och Karin flyttat, så fruktansvärt spännande. De hann före mig, F A N också. :) Men men, jag har ju faktiskt flyttat både en och två och tre gånger innan. Haha, får verkligen hoppas på att jag kan mynta ett nytt uttryck som lyder fjärde gången gillt!

Har redan börjat se fram så mycket emot den här sommaren, Therese min syster bor ju med i Jönköping och ska bli kul att ta upp lite gamla kompiskontakter som man tyvärr blivit så illa tvungen att försumma ett tag nu. Älskar Jönköping, det är en fruktansvärt fin stad. Har aldrig fått uppleva en sommar där, bara en sur höst och vinter. Och då bodde jag på Dalvik, inget ont om det, men det var dyrt och litet. Inte värt pengarna för mig iaf personligen.

Har blivit väldigt mkt för serier på sistone, maler allt. Strökollar medan jag gör annat. Sen har jag fixat så fruktansvärt fint i mitt terrarie (nedan). Ormarna trivs fruktansvärt bra, längtar tills tjejormen (som för övrigt heter Daim) ska börja äta så hon växer och inte längre får plats att klättra där hon är nu, vilket är precis bredvid glasrutan så den skallrar på natten. Så kollar man dit och vad händer då, jo min klantiga lilla blondinorm ramlar, natt på natt på natt. Och så upp igen. Jaja, den som ändå hade ett sånt minne ibland när det passar. Och uthålligheten sen.

       

      
Twix (hanen)                                                                          Daim (honan)
                                                                                             a.k.a. Runaway Bride

Längtar tills man får en egen lägenhet, den här gången mår man mycket bättre och har mycket bättre förutsättningar. Känns skönt, allt ordnar sig, har inte känt så på länge. Men man klarar sig, det gör man alltid. Skönt, verkligen! Vill tacka alla underbara människor jag har runt omkring mig. Ni gör vardagen så mycket lättare och roligare. Love y'all.

//Jen Jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0