Jkpg ikväll, till lägenheten och Therese

Jaha då. Idag har jag fått en del gjort på jobbet med, så skönt att ha något att se fram emot nu. Så tråkigt att vara i lägenheten och bara titta och ta kort, vill ju bara stanna kvar men det gick ju inte. Åkte väl vid 5 till Therese, hon behövde hjälp med tentaplugg och jag tänkte jag kunde passa på att kolla in lägenheten i dagsljus. Kom ju typ fram samma tid den här gången som förra, men fick faktiskt bättre bilder den här gången. Och kunde hoppa i badkaret och kolla så man kunde ligga bekvämt och kolla i alla skåpen. Sånt har man svårt för när den förra ägaren står med och ska kolla lägenheten. Nu kunde man gå lös lite. Hehe.

Vi åt på max faktiskt. Sen så har jag förhört henne på massa ortos, sutur och alla helvetes frakturer i handen, 3 A4 med bara massa handfrakturer. OMG säger jag bara, hade aldrig orkat. Sen skulle jag prata med Ida ikväll, ringde henne men inget svar, kan väl hoppas att hon sover så gott så. Blev positivt överraskad den här gången jag var i lägenheten med faktiskt. Har helt klart mkt skåp och förvaring.

Mormor och Peter var på jobbet idag och fikade, trevligt. Har känt mig lite på gränsen till vemodig idag. Men med tanke på att det nog snart kan kallas pms-humör så har jag verkligen en lightlightversion på det nu då. Vilken kille som helst hade nog stått ut med mitt pms-humör iaf, sen resten är väl en annan sak :P he he.

Fick min ormbok idag med, på engelska, så ska plugga på hur de här små söta djuren funkar, även om det klart inte är något man bara ska gå efter blint. Verkar som man gjort det mesta rätt iaf.

Blir så trött på folk som super sig fulla varje helg, går ut och blir riktigt dräggfulla och gör bort sig, eller knullar runt hit och dit, eller hamnar i slagsmål för den delen. Alltså, är det allt livet går ut på för er? Visst kan det vara kul någon gång så, men har tappat smaken för det om jag ska vara ärlig. Kan väl vara erfarenheter antar jag, negativa sådana av hur annorlunda människor kan bli när de dricker och hur förändrade människor kan bli när de mår dåligt och framför allt hur det och alkoholkonsumtionen aldrig riktigt drar jämnt och ofta inträffar tillsammans, som i symbios. Vet faktiskt några runt omkring i omgivningen som dricker på tok för mycket och som mår allt annat än bra av det. Men det går inget göra. Det går inte att hjälpa någon som inte vill hjälpa sig själv och som inte anser sig ha ett problem.

Sen visst har jag haft problem, absolut. Har mått fruktansvärt otroligt dåligt i över ett halvår, men de 3 sista åren har väl inte varit toppen överlag så. Har väl haft lite höstdepressionliknande perioder, och nu när man kommit ur det så vet man verkligen hur bra man kan må. Eller att man kan vara såhär stabil och jämn ändå, inte så upp och ner och att det går ut på alla runtomkring en. Two wrongs doesn't make a right, tror det var det som var fel. Alla har vi något beroende, en del är svårare att bli av med och drabbar en värre än andra helt enkelt.

Såg 3 rådjur på vägen hem från Jönköping ikväll, men dock ingen älg. Och inget ointräffat inträffade. Imorgon blir det simsimsimsim. Om jag orkar, veckan har gått så snabbt.Snart är det helg igen och jag är fattig. Buhu. Men man får spara pengarna och tänka framåt lite nu. Ser ljust på framtiden, allt ska nog ordna sig tror jag iaf. Så man måste tänka, annars kan man likväl gå och lägga sig och ge upp med en gång. Då har ju inget mening egentligen. Men men, orkar inte skriva mer ikväll faktiskt. Jag och tesse kollade lite på disney på youtube innan idag, så mkt nostalgi.

Over and out out out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0