Our Day och dagens händelser

Jaha, dagen har väl gått rätt så bra ändå, trots att det känns lite tungt allt. Har varit på Återbruket i Limmared och istället för att säga vad jag hittat skulle jag nästan säga vad jag inte hittat. Jag har köpt kopper (8st) gröna, en skön turkosfärg. En emaljerad stor gryta i svart, 8 assietter av märket Denby Metz som tydligen kostar 170 kr styck, fick dem för 5 kr styck. Sen så har jag köpt flytande ljus-massa, dofterna clear (ingen doft alls) melon (vet en som skulle gilla den:) och jasmin. Jag har hittat 5 köksstolar för 50 kr/styck och har köpt en bok, Stephen King - Talismanen, en tavla, skärbräda, frukostsnurrplatta, glasburkar (8 st som man typ kan ha couscous etc i), 3 plåtburkar i olika storlekar, jättefina ikea-burkar som man kan ha typ cornflakes, div andra flingor el, müsli i. Sen har jag köpt ett ölglas om pappa kommer på besök, haha. Fanns så mkt där som jag skulle kunnat köpa med en gång. Glömde helt köpa vinglas, fanns inga som rymde önskad mängd, de var rätt små, kan vara ett problem, haha. Får kolla med jämna mellanrum.

Sen så var jag där med mamma en annan sväng, men hon köpte inte mycket inte. Nu har jag snart slut på pengar på riktigt. På eftermiddagen så åkte vi till Grimmared, där min morbror Per-Erik bor med Maggan. De har köpt hennes föräldrars gård och de bor i en liten röd söt stuga på ca totalt 48 kvadrat på 2 våningar. Jättemysig och modern stuga ändå, välplanerad är väl rätt ord. Vi åt jättegod mat, dessutom med Café de Paris-sås, jättegod verkligen ett hett tips. Sen så gick de ut och red på hästarna medan jag vilade, var jättetrött verkligen. Vi kom hem typ kl 8.

Sen så har jag varit på affären med och där hittade jag en jättefin köksklocka. Blev inget jobbande idag, får se om jag kan ta igen det imorgon, måste tvätta bilen med pappa då med, det hanns ju inte med idag. Har rotat fram alla mina kastruller, stekpannor och diverse grejer här hemifrån nu, så har typ dubbelt så mkt som jag trodde helt plötsligt. Mina nya tallrikar och det står i diskmaskinen, ska packa ner det igen sen. Har packat ner alla mina téer nu med, eller nästan alla. Får ju plats med dem nu i framtiden vilket klart är en fördel. Finns mkt man måste köpa faktiskt, men det orkar jag inte tänka på. Ska öppna ett nytt konto på SwedBank, där jag ska spara, jojomensan, det är en nödvändighet nu i framtiden om man ska hålla sig flytande.

Nu så har vi besök av min farbror Stefan och hans fru, Charlie (egentligen Erzebet). De sitter nere och dricker lite öl, ska snart gå ner igen men tänkte skriva lite här först såklart. Idag känns det som jag sa innan lite vemodigt. Jag och Jimmy skulle haft 5 år idag. Har fortfarande ingen riktig koll på vart/när det gick fel och framför allt varför. Jobbigt värre. Lägger in lite bilder här sen senare tror jag allt. Orka skriva mer nu? Hihi.

Lots of Love// J3N

Kommentarer
Postat av: Cissi

Kul att du hittat till bloggandet igen :) såg ditt sms igår, kollat lite här nu också. Jag vet en som ska till jkpg då :)

2009-03-08 @ 09:52:26
URL: http://celias.blogg.se/
Postat av: Jen

När menar du att du vet någon som ska till jönköping? Fattar inte riktigt vad du syftar på. Kul att du såg sms:et och att du tycker det är kul att man bloggar iaf. :D Ska läsa din blogg nu. Ciao

2009-03-08 @ 13:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0