Snö och terrariefix (igen)

Hej idag igen. Idag har det snöat.  Vaknade riktigt sent, typ 11. Hade egentligen tänkt att jobba, men får jobba över lite i veckan istället sen när det kommit brädor. Så jag kommer upp i mina 35 h/v nu tills jag flyttar. Gick upp och åt kålpudding med potatis och sås. Mycket godare än det låter. Sen gick jag och la mig, kände mig så trött. Ormarna höll mig vakna, de var både uppe i taket inatt och stökade. Slocknade typ kl halv 2 och vaknade typ 6. Haha. Så nu är man inte trött direkt, ska skynda att dammsuga innan Emma ska sova. Har rivit ut allt ur terrariet, satt fast bakgrunden och värmeplattan igen så nu jävlar. Tar de sig igenom det nu så ska de bara få vara där. Nu har jag gjort allt. Torkat ur med trasa. Tagit bort och satt tillbaka kabelhållarna. Hamrat och kämpat. På sistone har jag varit lite som en karl, tar tag i saker. Bra det för innan fick man inte ett skit gjort. Har känt mig värdelös så länge nu och det börjar vända, tjejer kan!

Sen ikväll så har jag fixat m.h.a. Helene terrariet, sen så har Emma varit ormvakt, medan jag diskade glasrutorna, så är riktigt fint nu faktiskt, måste hålla efter det ordentligt nu så de trivs. Har börjat se på en film med som var udda, Terry Pratchett - Hogfather. Vet inte om man ser klart på den faktiskt. Ska packa ner mina teer ikväll tänkte jag. Sen blir det väl inte tid till så mkt mer. Lägga in lite ny musik i ipoden kanske. Cissi hade kommenterat min blogg idag, va kul det var, nu vet jag att jag iaf har en läsare. Hihi. Äh orkar inte skriva mer. Dagen har varit bra, men något slö, men imorgon kommer man vara pigg och få mkt gjort. Pussa!

Kommentarer
Postat av: Cissi

hihi visst är de kul men kommentarer,

jag hade nog aldrig vågat vara ormvakt ;)



puss

2009-03-09 @ 09:23:59
URL: http://celias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0