Diskmaskin-skin-skin diskmamamamamaskin

Jag, har, fått, min, diskmaskin, idag!!! Ja det är sant. Lagom inför helgen och allt. Men hade tyvärr hunnit idska upp allt typ jag hade att diska. Eftersom de kom med det någotsånär intealls positiva beskedet igår att antingen hade de ingen diskmaskin, eller så hade de EN kvar. Brukar jämt ha otur så tänkte, jaha, bara att bita i det sura äpplet. Men idag så kom de och plingade på efter att jag hade haft mitt handledartelefonsamtal med Jessica och Ulla. Och de fixade det. Tror du man har försökt skapa disk idag eller? Svar ja, varje liten gaffel och kniv man kan lägga in idag har varit värd guld. Så roligt. Det är som Sofie ifrån jobbet skrev på "fejjan". "Det krävs inte mkt för att göra dig glad". Haha.

Sen har jag hållt på och fila på min muntliga presentation jag ska hålla imorgon, faktiskt rätt kul när man får in flytet lite sådär. Kul att jag ens kan tänka mig att ha muntliga framställningar, när mamma hade cancer så fick jag fruktansvärt svårt för det. Mådde ju så dåligt då så man knappt duschade och inte orkade bry sig om något annat och det kändes verkligen som att man var uttittad och att alla dömde en. Men nu så känns det faktiskt okej igen. Sista året på gymnasiet så gjorde jag inte en enda muntlig framställning. De flesta lärare förstod ju varför. Fick ju bra betyg ändå så.

Jaja, nog om tråkigheter. Sen har jag varit på apoteket idag. Hade otur i turen om man säger så istället för tvärtom. Det visade sig att jag redan hade ett recept på det jag skulle köpa (tur), men att de inte hade inne det jag skulle ha i den lilla förpackningen (otur). Som tur var så finns det en liten parentes med tur till i det här sammanhanget, vilket var att jag inte visste att jag hade det gamla receptet med 28 tabletters uttag (tur) så jag hade ju skaffat ett nytt, med 100 tabletter, som de faktiskt hade inne. Tur att jag inte visste att jag hade ett uttag kvar, för då hade jag gått till apoteket och trots detta inte fått med mig något hem. Då hade jag blivit mindre glad helt klart.

Dags för sängen nu antar jag. Sov lite innan idag, varit helt väck idag. Mensvärk och så tog jag två Valerina Forte igår, de verkade inte igår, men idag, mellan kl 8 och 14 verkade dem jävlarimig. Kunde knappt hålla mig vaken under telefonsamtalet och diskmaskinsinsättandet innan jag slocknade. Sen har jag bakat en kaka ikväll med, silviakaka, men den blev lite ihopsjunken och så, trots att jag kollade att den var klar innan jag tog ut den ur ugnen, den liksom sjönk ihop efter det (not fair :S).

Imorgon, vad är på tapeten då rå?
10-11 Muntlig examination
11-ish Åka in till stan och lämna tillbaka filmerna, eller kanske lugnar mig lite och fjäskar i helgen
XX-ish Försöka få låna dammsugaren av Tessan en sista gång (nästa månad ska jag köpa mig en!!)
Någon gång under dagen skall jag och Jessica skriva klart vårat utkast på forskningsplanen som ska in den här veckan så man blir av med det och kan börja med att läsa litteraturen och det.
18-20 Kommer Jimmy hem till mig, vilket ska bli kul, det var ett tag sedan, och nu är det ju vår och all snö är borta.

Lördag
Åka till mamsen och papsen lite med Jimmy
Träffa min ÄLSKADE SAKNADE kattstackare!

Söndag
Åka med vidare till Södertälje, underbara Södertälje (ironi där :P)

Tjing tjing


Kommentarer
Postat av: Karin

Roligt med ett långt och trevligt inlägg, bara positiva saker ju! :) så kul med diskmaskinen, jag avundas dig. ;) men du, har du inte e-legitimation? Skitsmidigt att logga in på apoteket och se alla sina aktuella recept, uthämtade mediciner, hur man ligger till på högkostnadsskyddet osv... så bra!!! :)

Sen vill jag vara nitisk och säga att du väl... nej det var inget. du skrev ju inlägget precis efter tolvslaget så det var inget.. tänkte att du skrev "imorgon kommer jimmy" och tänkte att han kommer väl idag, men det stämde ju. hehe. :D virrigt jag vet. Ska skriva i min egna blogg för detta blev ju för fasiken ett helt blogginlägg för min del (men jag har mer att skriva tror jag, kommer alltid på nåt...) haha kram puss

2010-04-09 @ 09:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0