Vaken innan tuppen (som nog fryst ihjäl)

För inte fan är det varmt, varken inne eller ute. Det är så kallt, -10,8 grader ute och 18 grader inne, det är faktiskt iglookallt. Igår var jag och hämtade mamma och pappa på flygplatsen med Nille. Till saken hör att det är totalt djurförbud på flygplatsen, vilket jag ju inte visste om. Tog med honom in och satt där i en timme och det gick vakter och folk förbi som inte sa ett dugg så det blir nog bra med det. 

Nu är det tentan det sista som gäller, så här är det när man blir väckt kl 05.48. Klarvaken, lätt att somna om då när man vet att man ändå kommer bli väckt 25 gånger till när ens 3 syskon ska försöka ta sig till skolan i tid? Nope. 

Hoppas kunna ta mig till Jönköping idag så jag sedan kan fortsätta med andra tentan i mån av ork och sen så småningom kunna koppla av max en vecka innan statistikkursen börjar (jippie). Men ska göra klart de här tentorna nu, är en sån lättnad när man väl har lämnat in det.

Nu sitter mamma och läser Svenljunga Tranemo tidningen och vem är med där på ett helt uppslag. JO, X som berättar om hur hon är "hemma från universitetet i Ljubljana på jullov för att träffa släkt och familj". Vidare berättar hon om "hur hon har spenderat mycket tid vid kroksjön som barn (där hon fotograferas) och gillar att fotografera på fritiden. Så har hon t.o.m varit så jävla pinsam att hon har lyckats få med dem bilderna i tidningen. Tydligen har hon anmält sina foton till en internationell fototävling som "hon blivit inbjuden till". Jag citerar:
" jag trodde inte det var sant när jag fick brevet. jag blev otroligt glad när jag insåg att det var sant. det här kan bli mitt genombrott"

Vidare står i artikeln: "
     "När hon kommer tillbaka till Ljubljana ska hon ha en utställning om den svenska vinterna på Svenska ambassaden.X har fotograferat så länge hon kan minnas. Hon har ärvt intresset från sin far som fortfarande är hennes mentor och läromästare (??????????!!!)Fotograferandet är en hobby men hon får mer och mer förfrågningar om uppdrag från olika håll (LOL)." Hon använder dessutom inte mindre än 3 olika kameror i dem bilderna som finns med, och självklart finns bilderna från när hon var i usa, för dem har ju ingen sett innan. 

Vara hemma på jullov i säkert minst en månad och inte ens höra av sig till någon av oss fast man umgicks hela 2 sista åren på gymnasiet. Inte för att jag saknar henne ett skit. Mer märkvärdig människa till sättet får man leta efter, speciellt eftersom hon inte har något att vara märkvärdig över, hon är knappast bättre än någon annan. Träffat henne en gång förrförra nyår, då satt hon bara och skröt om sig själv i 2 timmar. En nyhet, så "special" är du inte. 


Men men, nu ska jag fortsätta med mitt liv och koncentrera mig på dem som faktiskt betyder någonting för mig. Men jag fick ju dagens gapskratt här i alla fall, störtlöjligt.


Kommentarer
Postat av: K1 (Karin) ? haha

Hmm, oj... Detta var ju något helt nytt för mig... ska allt ta och bläddra fram hennes bilder i STT. Ja hon brukar ju vara i Sverige kring jul. Inte hört av henne på ett bra tag men jag är ju inte bättre på det själv precis...

2010-01-15 @ 09:24:11
Postat av: Karin

SKRIV MER! :P

2010-01-18 @ 14:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0