Hm, känns lite sisådär

Idag gör det faktiskt det. Är väl jag som är knäpp igen säkert. Men tror ändå det inte är så. Känns som om det verkligen är så som det känns nu, eftersom det blir mer och mer bekräftat över tid liksom. Ikväll har jag haft så tråkigt, eller egentligen inte haft tid till det heller, eftersom jag bara sovit, från 18-23. Men... alla andra dagar. Och självklart är det inte någon annans jobb att hålla mig sysselsatt och på topp jämt, det säger jag inte heller. Men har inte energi att hitta på så mkt heller idag.

Sen så har jag ju problem med min skatteutbetalning, eftersom det var anmält fel konto där från förra året. Så vet inte alls när jag får dem pengarna nu, de skulle ta upp till två veckor på sig att godkänna mitt konto från Swedbanks sida. Så vet inte alls hur jag ska göra med hyran nu, känns så tungt. Kan ju inte skita pengar liksom, får väl ringa NkBo. Eller något. Ska kontakta banken imorgon och be dem skynda på det lite med.

Skulle behöva köpa pinkisar till ormen, katten behöver kattmat (igen) och skulle vilja till biblioteket. Ringde iaf till vårdcentralen idag om min stukning och de tyckte inte att jag behövde söka för den, så det är väl det positiva. Å andra sidan det negativa är att jag kan ha ont i upp till 5-6 veckor efteråt (4-5 veckor till), så det känns ju mindre kul, nu när det är sommar och allt. Men chefen frågade hur det var med mig idag när hon såg mig halvhalta omkring, hon skakade på huvudet och sa "oj oj oj, kan du jobba med den foten??". Kändes ändå bra att hon frågade.

Sen har jag ringt till en hel del folk idag, och ingen har svarat, känns faktiskt som ett mönster, det är nästintill aldrig någon som svarar när jag ringer (och nej karin, du behöver inte ta åt dig, ringt en hel del andra med). Tycker ändå inte att jag är tråkig att prata med eller alltid är negativ. Så det är lite kiligt.

Kände att jag behövde skicka iväg ett sms till andreas idag och förklara hur fruktansvärt omoget jag tyckte hans sms  var, hans svar var att han var full och att det inte var meningen. Inte så övertygande. Så besviken på killar nu överlag faktiskt. Tänk en del på Jimmy på sistone, att han inte ens kunnat höra av sig och fråga hur det är med mig, eller faktiskt säga förlåt för det han har gjort. Det tynger mig, min tro på killar överlag är starkt rubbad känns det som. Är verkligen cynisk vad gäller dem just nu, men det är ju inte så konstigt heller.

Fick tillbaka resultatet på min b-uppsats idag. Ett jävla poäng ifrån högsta betyg, A. Så lite surt, men är ändå fruktansvärt nöjd. Man kunde få poäng 1-3 på varje område.

Problem syfte: 2

Forskningsanknytning: 3

Metod/design: 2

Resultat/analys: 2

Formalia: 3

Opposition: 3

Försvar uppsats: 3

Totalpoäng: 18/21

Betyg: B

A: 19-21 poäng

Så såg det ut, med ett skriftligt omdöme under varje rubrik med. Åh tänker på Sara med som är i Amerikat med sin kille. Så kul verkligen. Hon är en så go människa, saknar henne lite, även fast vi inte pratas ofta. Undrar hur det gick för dem på uppsatsen?

Jaja, ska väl lägga mig igen, what else is there? Inte så många vakna vid denna tiden iaf. Slå på tv:n vetja. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0