Dagen som gått

Idag så gick jag väl upp vid 8, till skillnad från igår,då gick jag upp kl 9, så det artar sig. Inatt så sov bebishunden faktiskt mellan 3 och 8 på morgonen, så det var riktigt skönt. Inga fler olyckor inne heller. Ska fan ta och filma hans framsteg och lägga in på youtube och visa här. Har lärt honom stanna, sitt, nej. Det är nog det viktigaste än så länge. Och att kalla på honom såklart, men vill han inte så är det en tung kloss att flytta på. Hans vilja plus hans vikt gör det till en riktig kamp. Men måste ta den nu, innan han ökar i vikt, "lilla" fisen.

Här på bilden ser han ju extremt olycklig ut förståss. Haha. Han ville nog inte resa sig alls, det han förmedlar med tydlighet. Ikväll har jag varit ute med honom och tränat på stanna. Har sagt till honom att sätta sig ner på ena sidan av min "långsträckta" tomt, dvs några meter :). Sedan har jag sagt stanna, tecknat det med handen och kollat han i ögonen. Upprepat stanna och hållt kvar handen och rört mig bakåt. Sen har jag ställt mig längst bort, satt mig på huk och kallat på honom. Han har klarat det tre gånger på raken. Blir sååå stolt. Sen gjorde jag det inne med, gick jättebra. Han är lite övernyfiken på Chanel bara, men tror hon börjar vänja sig lite vid honom nu. Men hon är så mager, undrar vad man ska göra åt det egentligen. Tror inte hon har mask, för att hon kräkts två dagar på raken, hon har spytt upp gräs. Men hoppas hon lägger på sig lite, hon ser ju anorektisk ut nästan nu ju. Hon kanske har kommit in i en liten depression efter bebisarna flyttat hemifrån, vem vet?

Sen har mamma varit här idag och goa Tesse har varit här med. Har bakat ikväll, blev bra fast jag improviserade denna gången, till skillnad från förra, då det blev oätbart. Slängde de muffinsen och lade in de goa kakorna i frysen nu, kändes mer lönt. Nu ska jag gå ut med lillkillen och sen blir det nog horisontalläge för mig. Imorgon är en ny dag.

Har skrivit klart min sista föreläsning nu på datan, den var 1 timme och 20 min långt i VLC, som en hel jävla film. Så det blev 17 a4 med slides och textförklaringarna till. Så nu är det bara att repetera och förkorta dem och så repetera i boken. Har väl två tre kapitel kvar att läsa med, men det får gå vägen.

Ska ringa och teckna försäkring på Felix imorgon och beställa en vaccinationstid till honom. Hör Chanel andas tungt nu så hon sover stumpan. Nu sover kanske alla mina djur, förutom ormen, den är ju nattaktiv, men den har ju natt jämt nu, måste skaffa nytt lysrör, det kan jag ringa om imorgon med.

Sen är viktiga datum.

23 Helene 15 år, not bad!

30 Tentamen i Borås

2 Helene hopptävling

7-8 Tror jag Chanel hade tid hos veterinären, får kolla upp det

12 Tandläkaren kl 8, dra ut en visdomstand + en mindre lagning

Mycket utgifter här svar ja. Men det får gå.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0