Vendredi

Ja, fredag idag och fy fasen va gott det har varit idag. Vaknade kl 9 imorse, orkade inte upp kl 8 och visste att jag skulle köra pappa och mamma till tåget kl 10 så kl 9 ropade pappa "Bebej, det är frukost nu!". Bebej har han kallat mig sen jag var liten, liten omskrivning av bebis där antar jag. Haha. Men tycker det låter mysigt faktiskt. Iaf så åt jag frukost och sen kom pappa på att jag ju kunde följa farfar till Ekdahls i Länghem samtidigt så han fick köpt sig ett par byxor. Så kl 10 så åkte vi (mamma, pappa, liv, magnus och farfar) mot Limmared. När vi skulle ut så kom ett sånt där satans långt tåg som typ fick stanna mitt över spåret och som otur är så finns det ju två vägar ut från Limmared mot Länghem, båda har SAMMA tågräls man måste köra över. Smart uttänkt det där. Men iaf så stannade tåget typ så bommarna gick aldrig upp igen. Så vi vände och chansade på andra överfarten. Så det visade sig att tåget var så långt att det skulle kunnat blockera båda vägarna. De fick lotsa det genom Limmared och andra överfarten var öppen.

Väl på Ekdahls med farfar fick vi väldigt bra service där faktiskt måste jag säga. Här får ni ett smakprov på vad farfar anförskaffade sig. En snygg kortärmad tröja och så ett par badshorts.



Haha, fan va glad han ser ut på den här bilden. 81 år fyller han nu i Juni. Då ska han åka till Öland och skulle vara fin för resan. Så köpte vi byxor, kallingar, näsdukar, 2 skjortor till etc. Han fick tag i det mesta han behövde. Jättekul verkligen.

Sen så åkte jag hem, eller vi tog en fika på "Fiket" i Tranemo. Satte oss ute, riktigt varmt faktiskt. Åkte hem och hämtade paketet som pappa väntade på som skulle lämnas utanför jobbet så ingen skulle norpa det. Sen fick jag lov att stanna hemma idag. Så vad gjorde Jennifer då? Jo hon tog sig en Tequila Rose med mjölk och satte sig ute i solen. Åh VAD HÄRLIGT.

SOL + TEQUILA ROSE + SNUS + PÅBÖRJAN PÅ NÅGOT SOM KAN LIKNA SOLBRÄNNA OCH LITE VIND OCH MOLN = UNDERBART OCH SOMMAR. Det enda som saknades var bra musik. Sen åkte och Daniel ner på samhället och köpte en mjukglass. Var massa elever i Tranemo från Borås Restaurang och Hotell-linje, kul kul. Tog hem lite glass till söta katten med. Snacks blev det på affären där jag stötte på Karin. På vägen ner till samhället hade en bil tutat på mig och Daniel som skulle svänga ut när vi kom " swischande" förbi. Det hade såklart varit Karin. Så nu mötte vi henne på affären. Hjälpte henne hitta Mango Raja-dressingen och räddade därmed såklart hela helgen :P

Sen åkte vi hem och jag fortsatte och sola, duschade och drack lite till. Och lite till och lite lite till. Hihi. Sen kom Tess och Micke och dem vid halv 6. Vi gjorde tacogratäng, massor gott! Vi har suttit och pratat en hel del. Varit ute och haft det gott i solen och så har vi börjat kolla på en film som jag inte orkade med och därför gick och lade mig. Så nu är jag här med Chanel som jag har rengjort öronen lite på ikväll med. Inte lite skabb hon har. Det verkar aldrig ta slut. Bara kommer mer och mer och mer ju mer man rengör känns det som. Hur F*N rent utsagt ska man kunna få bort allt det. Blir säkert veterinärbesök ändå! Billigt och bra? Njae känns väl inte så. Tur man har försäkring framöver.

Nu så lägger jag in lite festliga bilder med förklaring.

Karin tog kort på mig och Chanel i köket. Inte hur mace-up-ad som helst, men det får duga :P


Bilder från idag. "Ett stort glas vin!" Så börjar ju en Robert Broberglåt, vet vad han menar. Så gott ibland alltså.
 "Black tower" såklart


Chanel mindre glad när öronen ska rengöras och desto gladare efter det är klart

Helene på kort inte så ofta det blir en helbild. Stackarn gjorde illa tån idag, hua. Lyckosten vann 2 kg dumle på Liseberg igår.





"Brown eyes, buring like fire"


Misse blöt om öronen efter grundlig rengöring. Så söt. Hahaha.


Och så var det när vi torkade upp sprite på vardagsrumsgolvet. Eller Therese gjorde. Haha, här är resultatet. Konstigt hur fort det blir så här. Omg. Såg så kul ut att vi var tvungna att ta kort på det.



Snipp snapp slut så var denna fredagen slut. Puss och natti till alla därute från mig och missen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0