Big baraboom o Glad Påsk



Så här mysigt kan man ha på påsk helt själv!
Big baraboom, kommer ifrån Femte elementet, en bra film det där. Om någon nu undrar vad en ensam mobbad själ gör på påsk helt själv i Jönköping så kommer här en uppdatering. Kom till jobbet imorse och morgonarbetet gick bra faktiskt. Fick köra upp en vagn med mat idag genom andra husets hiss, gå över via glasportalen till våran byggnad, sen fick vi springa en trappa ner (till vån 1) och en trappa upp (till vån 3) och så var vi ju på våning två, så där blev det inte så mkt spring. Men idag så lyckades dem laga hissen, enligt dem själva "provisoriskt". Får se hur länge den håller. Det har nog aldrig snurrat något så mkt i huvudet på pensionärer som när en hiss går sönder. Det har inte varit en enda person som har missat att fråga om det iaf.

Sen mellan 1 och 4 hade jag ju ledigt, gick till Happy Time och tog en pizza idag faktiskt, bara för att jag är själv på påsk och inte äter någon påskmat därför. De blev väldigt glada att se mig, jag var nog deras enda gäst idag. Sen så gick jag till vilorummet på jobbet och hör och häpna jag somnade och vaknade inte förrän efter 2 timmar. Sen satt jag ute lite med en boende och sen så kom Frida och vi blev två igen till kvällen. Vi blev bjudna på påsktårta idag med marsipan på, den var väldigt fin (se nedan), men efter min pizza orkade jag inte den faktiskt. Sen är det lika bra, så mkt påskgodis som ändå står på bordet på jobbet.

 

Sen så var kvällspasset igång, det gick bra, och snart nog var faktiskt klockan 8 och jag skulle hem. Ringde Jimmy lite, men han var kvar hos Pamela och dem, blev lite avundsjuk, lät som om det var full rulle där. Sen så har jag iaf tröttnat på att min lägenhet ser ut som hej kom och hjälp, jag vill också ha lite påskmysigt. Så kolla in nedan så ser ni vad jag har gjort efter jobbet tills typ nu. Har dessutom duschat och värmt mat, städat överallt, sopat överallt, diskat all disk, vikt all tvätt, plockat bort överallt, torkat överallt, bäddat. Ja säga vad man inte har gjort blir nog enklare. Tände lite ljus med bara därför att jag kände mig lite sentimental och fånig. Nu smäller påsksmällarna utanför här. Skönt att slippa stå ute och frysa och kolla faktiskt och slippa all stress som påsk, midsommar, jul och nyår för med sig.

 

Nu så kommer lite bilder, sen måste jag väl sova, jobbar ju 10 timmar imorgon me.
Somliga läser horoskop, andra läser i teblad, själv ser jag tecken i margarinet när jag kokar spaghetti. Kan ju inte betyda så mkt mer än en sak???

Pappa var i Tyskland förra veckan, detta var en av de sakerna han fick med sig hem, en julcider med smak
av äpple, kanel och vanilj. Något för Jimmy?

En bild på den goda men udda chokladen, nya från Marabou. Prova den, väldigt flummig.

Den goda (säkert) marsipantårtan. Så fin med kycklingar på och allt.


Afrikana :) Är tydligen typ den enda på jobbet som äter "frukt" på pizza. Men varför vara som alla andra? :P

Solterrassen, blir tydligen grymt varmt här på sommaren, ska steka mig i sommar och sen se ut som man varit utomlands på redigt.

Mina fina påskliljor slog ut idag när jag var på jobbet, solen har ju legat på hela dagen, har varit 15 plus. Åh nästan så man önskat att man varit ledig, eller inte slocknat hela rasten. Konstigt att man kunde sova, solen låg ju på, på den sidan av huset.



Här kommer några bilder på hur det ser ut nu


Äckeldisk, vill få hem min diskmaskin nu någon gång :S















Over and out, nu ska jag nana, så jag orkar göra smörgåsar imorgon. Nu är här iaf så kliniskt rent som jag får det hemma hos mig, känner mig riktigt duktig ikväll/dag. Gjort mer nu än jag gjort på länge. Så skönt när man känner hur man får svettas lite. Både på jobbet, på väg från och till och hemma. Kilona SKA rasa. Man känner nästan hur man blir smalare. Amazing! Puss


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Herregud vad du har varit duktig idag. Själv har jag inte orkat göra många knop. Så naturligtvis önskar jag att du hade varit här hemma när du fick dina galna ideer... Men visst känns det skönt när man sjunker ner i soffan opch allt är klart... Puss och kram älskling...

2010-04-04 @ 21:23:37
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0