Uppstoppad björn

Igår så var jag hemma och tog det lugnt, träffade Cissi som jag sa. Sen när mormor och Peter åkt så erbjöd jag mig att skjutsa mamma till hennes arbetskamrater (några jag även jobbat med på parkgatan innan). Sen så var tydligen både Pangea och Kinan stängd sen när de skulle vidare, så det blev helt plötsligt att alla hamnade hemma hos oss. Jag hade bara mjukisbyxor med mig hem och såg ut som hej kom och hjälp. Men fixade efter bästa förmåga och sen så blev det socialt värre. Det var jättetrevligt.

Sen idag så var jag ute med Nille/Coco (som följde efter) och gick uppe vid lekplatsen, förbi Linda Anderssons gamla hus. Då höll Coco plötsligt på att gå in i det huset. Hon ägaren bara, "ja passa dig, där inne finns en björn", till coco/mig. Jag bara "haha, ja eller hur?!". Hon "ja men kom och kolla då". Nyfiken som jag alltid varit går jag fram och kollar. Tantjäveln har en fd levande uppstoppad björn i naturlig storlek mitt i vardagsrummet. Som om det vore det mest naturliga i hela världen. Det var fan det värsta jag har sett. Hade jag haft den i huset (=ohygieniskt och snuskigt enligt mig), så hade jag iaf inte kunnat sova. Tänk dig att ha en björn stirrandes på dig hela kvällen liksom.


Nu är jag hemma i Jönköping, pappa körde mig. Så har fått handla och nu har jag gjort mat, flygande jacob. Så äter nu och ser på Top Chef Masters finalen. Sen ska jag ut och gå och så blir det en dusch och plugg. Ska jobba nu med torsdag och fredag sen så det blir säkert bra med den här veckan med. Lägger in mer bilder här sen, när jag orkar. :)


Såg förresten ett program med Willy Wonka innan, alltså den riktiga! Visste inte att han fanns och faktiskt tillverkade chokladkakor. Schukt. Han såg iaf typ ut som Per Moberg. De hade en tävling och åkte runt och lät folk provsmaka deras varma choklad (han och en engelsk känd chokladtant typ). Iaf schukt informativt. Nu vet jag att Willy Wonka finns. Så iaf en person från sagorna är verklig! Snart dyker väl Aladdin ner på sin flygande matta med, skulle inte bli förvånad!!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Berättade hon att gubben hennes hade skjutit den i -Kanada`??? Björnen alltså... hihihi

2010-04-28 @ 21:11:02
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0