Pepparikaki

Yes, idag har jag kavlat ut min färdigköpta pepparkaksdeg och gräddat dem i ugnen och sedan lagt på kristyr, eller vad fan det nu heter. Japp. Har varit hemma från jobbet idag, eftersom jag börjar bli förkyld och inte var pigg alls imorse. Igår så sov jag från 19.30-23.30. Sen från typ 01.00-05.20. Och då kommer ni ju undra varför jag vaknade då? Jo det är så här att jag har en vovve som sover vid ytterdörren. När en viss första person går upp på morgonen och ska till jobbet, så vaknar Felix, blir rädd och skäller. Måste vänja honom av vid det, men tror inte han är van att det är så lyhört som det är här utanför. Inte för att det stör mig. Men sedan alla andra gånger som folk går ut och går till jobbet, så skäller han inte. Fett skumt.

Idag har jag iaf gjort pepparkakor, sen funderar jag på att göra palt någon dag, men får se när det passar. Undrar om man får besök snart? Låter i trappen och ... nej.. det var det inte. Men men.

Sen i helgen händer väl inget särskilt tror jag, får se lite tar det som det kommer. Kanske tvätta lite hemma hos mamma, fanns ingen tvättid här i huset förrän den 27:e (efter jul) så tänkte att jag kanske skulle tvätta hos henne en gång bara. Så här kommer lite bilder på skönheterna.


Törött!





Herren på täppan är Nille :)


Jul på WoW med :)








Vad bokstäverna står för, det kan ni nog lista ut utan svårighet.




Det är svårare än man kanske kan tro detta, krävs nog några övningsomgångar innan det blir bra detta. Men de ska ju bara ätas.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0