Älskade syster

Det här är ett kärleksinlägg tillägnat min lillasyster Therese, som ofta tyvärr får agera storasyster istället. Idag har hon varit så underbar mot mig när jag har känt mig vissen. Tagit sig tid, bjudit på kaffe, lyssnat, gett mig taktil handmassage, resonerat, pratat lite irriterat, men alltid med kärlek i bakhuvudet. Vet inte vad jag skulle gjort utan min lilla skrutta här i Jönköping. Hon dömer inte, det hon säger verkar vettigt. Hon är outtröttlig i sina ansträngningar att få en att fatta någongång. Hon är underbar. Hon är mitt allt! Tyvärr så kommer man ju inte alltid bo i varandras knä såhär, men jag kommer att ta mig till och råd att ta mig hem, till både henne och min familj som jag älskar över allt annat. Åh känner mig så full av kärlek just nu. Fick dessutom ett jättegulligt sms av Jimmy idag när jag precis klivit ut duschen där jag stått och tyckt synd om mig själv och gråtit. Det löd " Älskar dig. Puss". Att så få ord, kan betyda så mycket, började undra om han var synsk. Har haft mycket tur i livet som har det människorna omkring mig som jag har. Nu har jag fått nya krafter. Ikväll har jag fått skrivet 4 A4 efter att jag lämnade Tesse kl 22.45. Jag har dessutom torkat av handfatet på toan, plockat upp saker i hela lägenheten, torkat av bakom spisen, tänt ljus i hela lägenheten och diskat upp all disk. Det finns hopp om ett slut på ensamheten. Och  man är nog inte lika ensam och utsatt som man tror. Såg t.ex. på outsiders igår om elallergiker, dem är det synd om. Såg sen dessutom ett program om Hemlösa, dem är det också synd om.

Imorgon kl 21 är det ett bra heminredningsprogram för "prylbögar" som gillar det senaste på kanal 9. Det ska jag se. Sen så börjar det en ny serie på torsdag på kanal 6 klockan 20.00, två avsnitt efter varandra. Vampire Diaries heter det. Det handlar om Elena, en högskoletjej som blir kär i en vampyr. Är baserat på tre böcker som jag älskade när jag var i undre tonåren så det ligger mig varmt om hjärtat. Så det ska jag se, ska även försöka komma ihåg att TIPSA EMMA OM DET. Hon kommer att bli salig!

<3


Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt inlägg faktiskt. Lite vemodigt, men ändå bra slut. :) skönt att känna att folk finns där, bryr sig, tar hand om en osv. Ibland är man bara sååå ensam liksom. Och allt känns trögt. Men när man minst anar det så vänder det, och man får ny energi. Underbart!!

Härligt det där med SMS:et från Jimmy också, så jäkla tajmat! (läs ej thaimat) nä nu blev det för flummigt. Ska skriva ett POSITIVT inlägg i min blogg nu med tänkte jag! (det hade jag tänkt redan innan men blev ännu gladare när jag läste dina!) puss

2010-02-10 @ 09:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0