Jämföra sig

Ja, jag har ett problem, och det är ett riktigt fett problem. Jag jämför mig själv med allt och alla hela tiden, och kommer alltid fram till att jag är sämre än alla andra. Trodde man hade börjat må bättre, men tydligen inte. Plågar mig själv gör jag också, och är pessimistisk. Var jag tvungen att hitta den äckliga människans nya blogg? Så fort jag läser något om henne så känner jag mig så äckligt underlägsen, så varför gör man det? Varför? För att man inte kan låta bli. Varför kan man inte låta bli för helvete?

Idag är en lika fascinerande dag som alla andra, går minut för minut verkligen. Måste till biblioteket och lämna tillbaka böcker, ingen som helst jävla lust. Katten är uttråkad, jag får dåligt samvete. Lite less på läget, allt står still. Jag står ständigt still och snart är jag 30 år. När ska det riktiga livet börja? När ska det kännas okej?

Äh, fuck this shit, har bara lust att gå och lägga mig igen och sova bort alla tråkiga jävla dagar.

Kommentarer
Postat av: Karin

NEEEEJ Du är inte 30 snart, du är ju inte ens 25!!!! saker kan ändra på sig fortare än man tror. Även om det inte känns så... jag känner PRECIS samma som dig. Jämför mig med andra (dig också faktiskt) och hur jag än vänder och vrider på saker är det till min nackdel...

(fin ny design förresten, borde ta tag i min nån jävla gång också... ser ut som hej kom å hjälp....) bra att du skrivit så mycket förresten! kul att läsa, även om allt inte är positivt förstås... nej det lät dumt, typ som att det var kul att läsa pga det negativa.. näää... du fattar vad jag menar!!!

Och du. Gå inte in på hennes blogg mer. Ingen blir väl gladare än hon bara av tanken att hon lyckas göra dig upprörd... hon är INGEN jämfört med dig!!

2010-02-03 @ 14:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0