Vad händer?

I mitt liv egentligen, har jag inte tid att skriva blogg. Åh är trött just nu så kanske inte perfekt att börja skriva nu. Ikväll har jag och Jimmy firat Jimmys mamma som fyller år idag (hur mkt vet jag inte, det frågar man aldrig en kvinna har jag hört). Vi var på Heron City och åt på Grekiska kolgrillsbaren (jag tog en meny nr 6 som hette herkules, kryddat kött med stark fetaost i, jättegott) och sen gick vi på bio, "har du hört om morgans?", den var okej faktiskt, även om det skiftade väldigt fort från väldigt allvarliga ämnen till skratt.

Sen så var vi på Botkyrka kyrkogård och tände ljus där, för Jimmys mamma har velat dit ett tag. Jimmy gick och köpte ljus på Willys i smyg och så körde vi dit på vägen hem. Det var kallt ute, kallare än på dagen, hua. Men allt är bra och hemma är vi. Har fått ännu en om möjligt ännu flummigare kommentar från våran lärare, ska lägga in den här nu, för annars blir det inte av:

Kära vänner!
En del summerande bloggar kom på mejlen, som jag uppfattade att de skulle göra. En del kom på min studentmejl (som jag inte ens visste att jag har, jag är ju lärare för höge farao!), och en del kom här i FC. Jag tillbringade helgen med att söka rätt på allt, med att läsa klart, och sätta betyg (där det sista arbetet har störst tyngd - men de övriga bloggarna räknas in vid bedömningen). Ett knep och ett knåp.

Så ska jag ge lite feedback. Det har jag gjort. Och jagat på dem som inte lämnat in allt. Skynda, skynda, skriv, skriv!

Hemma har jag inte klient (vet knappast vad det är för skillnad) och det gör det svårt för mig att skriva till folk på FC utan att alla kan se det. Då tycker jag inte att betyg ska sättas ut till allas beskådan. Därför, dyre kamrater, så skrev jag inga betyg någonstans, inte på studentmejl, ej heller på vanlig mejl. Då blir det enhetligt och bra.

Oaaahh! Tänker ni då - ska vi inte få några betyg? Ojojoj!

Jodå, betyg får ni, och dem har jag redan delgett Håkan som för in dem på ett formulär som skickas till en administrativ människa en trappa upp med LADOK-behörighet. Hon för in betygsjoxet i LADOK, och PLING!!! får ni ett meddelande i er studentmejl (så har jag för mig att det går till).

Men ni - dyre och oersättlige comrades - får vänta ett litet tag på detta PLING!!!

Sorry about that.

Eder ständigt vaksamme,
XXX (anonymt)


HAHA, han är gott flummig, men klart det blir ju lite kul att läsa, absolut. Nu ska jag nog sova, skriver mer imorgon. Puss


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Det är nästan så man önskar att man hade er lärare... Han erkänner rakt på sak att han har vissa brister inom IT kunskaperna. Då är det ju helt klart bättre att han lämnar det vidare till någon som förstår vad han/hon gör... Jag gillar den här läraren skarpt...

2010-01-26 @ 08:46:10
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Hjälp gumman... Min blogg har ändrat sig... Min profil på högerkanten har hamnat längst ner på sidan... VARFÖR??? Hjälp mig hjärtat!!! Kram mamsen

2010-01-26 @ 08:59:09
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Karin

Diggar förresten: "Eder ständigt vaksamme". Härligt uttryckt! stor del humor, stor del ödmjukhet. verkar vara en go männska det där!

2010-01-28 @ 11:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0