Intressant dag.. minst sagt

Ja, idag har jag varit en snabb sväng på biblioteket och lånat de flesta böckerna till min kurs som börjar snart, eller om en månad, men det känns snart. Böckerna verkar jätteintressanta iaf och ser fram emot att börja läsa dem. Var på affären och köpte margarin och lite grejer så. Sen åkte jag hem. Möttes i trappuppgången av ett jävla liv rent ut sagt. Någon kärring som står och sparkar, skriker och panikplingar på en dörr ovanför och ska ha ut sitt barn från pappan. Åh så jobbigt, och traumatiskt inte minst för ungen. En tjej mittöver mig sticker panikslaget ut huvudet och säger att det varit problem hela dagen. Så jag ropar upp "du, du hörs bara så du är medveten om det". Hon: ja men jag får ju inte ut min unge. Jag försökte upplysa henne om att det var ju inte vårat problem och att hon inte behövde vara så högljudd. Men då blev jag kallad jävla fitta.

Jaja, iaf så fortsatte hon och jag tänkte att hade jag varit den pappan så hade jag inte heller öppnat dörren. Så kom kärringen tillbaka, springandes med sina elefantfötter upp och ner upp och ner. Så kom hennes pappa med upp i trappuppgången. Till slut fick de ut ungen och gick ut i bilen. Åker de undrar ni? Nej självklart kan hon inte släppa det. Hennes pappa och ungen stannar kvar i bilen och hon går och börjar kasta stora stenar på hans fönster, för att som hon skrek på vägen ner i trappuppgången "göra sönder ett fönster". Känner bara fan vart finns psyket när man behöver dem? Och hur är det för det stackars barnet egentligen. Vad sätter det för spår? Kan bara föreställa mig...

Sen visst kanske inte borde lägga mig i, men det var ett jävla rent ut sagt liv. Katterna blev ju panikslagna. Och jag med, jag tänkte snart slår dem ihjäl varandra. Nu ska jag iaf ta det lugnt och duscha. För tvättiden hade jag tydligen haft igår, surt. Så släpade dit allt och gick på en nit minst sagt. Så nu kan jag inte tvätta förrän på måndag och inte ens då egentligen. ÅH. SURT.

Känns inte så säkert att bo här längre... faktiskt. Kryper fram mer och mer. Det är bara säkert på ytan, men det gömmer sig prostituerade, langare, kvinnomisshandlare, alkoholister, knarkare, tattare och allt möjligt här..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0