Sandy

Ja, Agria har nog bara stavat lite fel på Fendi, eller vad tror ni? Sandy, fy, inte alls lika fint. Garvade lite när jag såg det. Jaha, iaf så har jag ju inte uppdaterat på några dagar nu, ovanligt för att vara jag. Önskar jag kunde säga att jag haft mkt att göra som ursäkt, men det funkar inte heller. Eller jo lite kanske. Igår så var jag och tvättade, och så storhandlade jag. Köpte en kattlåda till hit hem och så fin kattsans, som heter "less track". Ska tydligen vara bra när man har kattungar som är långhåriga som "Sandy", då det fastnar mindre kattsand på tassarna på henne när hon går ur lådan (läs hoppar). I alla fall så verkar hon tycka det är okej, hon använde den först idag lilla stumpan, men hon bajsade på lådan, så söt hon var. Så skulle hon sprätta över det, men gjorde åt fel håll hela tiden, haha. Så jag hjälpte henne lite den här gången. Kände sympati för henne efter en stund. Det är sån stor skillnad på kattsand och kattsand. Denna är så finkorning och känns bara fräschare liksom, på något vis.

Sen så köpte jag på prov lite vuxenkattmat till Chanel, torrfoder, tänkte hon ska växa upp nu när kattungarna är väck sen. Norwegian Salmon, det ni. Ja, så var det sååå skönt att faktiskt ha råd att köpa hem lite hederlig frukost och hade typ ingenting hemma. Slut på diskmedel, sköljmedel, disktabletter, toapapper, balsam, shampoo, tandkräm, tamponger ja ni vet typ allt det där som jag köper ibland. Så det blev dyrt fast jag inte köpte köttfärs eller kyckling eller falukorv eller något sånt. Men däremot så köpte jag tre förpackningar med lax, för det älskar både jag och Chanel, dessutom kostade 400 g (4x100 gram) bara 25 kronor. Så det var väldigt överkomligt faktiskt.

Sen gick jag och Sofie ut och gick igår, en rejäl runda. Har faktiskt varit duktig på det här nu i veckan, hoppas det håller i sig. Ikväll blir det på't igen, samma tid och samma kanal. :) Var lite läskigt när man kom in i en allé där i skogen, höga diken på båda sidor och mörkt pga alla trän runtomkring. Tur man var två <3

Imorse ville Tesse komma över och prata, så det gjorde vi såklart, tyckte jag precis hörde en knackning, men så sket jag i det. Så gick jag upp och kollade mobilen för jag undrade om det ändå inte varit någon som velat mig något, och mycket riktigt. Så somnade rätt sent så det gjorde ju att man kom upp rätt sent idag. Nu väntar 5 dagar med att gå upp tidigt på morgonen, yay! Men det blir bra med pengar så det är ju skönt. Tror inte man inser hur mkt pengar det blir, när man väl börjar få studiestödet med.

Augusti 3-6: 6500 kr
Augusti 27: säkert 10000 kr någonting minst
Augusti slutet/september början: CSN 8140 kr
September: lön augusti 5000 kanske och CSN 8140.

Får jag råd så skulle jag verkligen vilja ha en bil. Som man cachar och som är billig i försäkring. Sen kör man så mkt man har råd med. Men ändå, bara att kunna åka och handla eller hälsa på kompisar skulle vara så mkt värt. Kunna ta sig hem till mamma och pappa över en dag om man har tråkigt, utan att böka så mkt med minst 2 bussar och allt. Dessutom är det någon jävel som har börjat ställa sig på min parkering lite väl ofta, nu en gång över natten. Har inte velat gnälla, men blir det mer så blir man så illa tvungen, för jag betalar ju faktiskt för den. Tänk om jag hade fått besök, hade inte han brytt sig om. Och har han ingen aning om. Fattar inte att han vågar.


Sen så vill jag ju självklart betala tillbaka till mamma och pappa också. Men kommer betala 4500 kronor nästa vecka. Pengarna för att jag inte fick skatteåterbäringen när jag skulle, så jag kunde betala hyran och så. Sen så är det väl en del för datan och som jag lånat innan, får göra upp en avbetalningsplan. För det finns en del jag verkligen behöver innan jag kan betala tillbaka allt det. En helt ny garderob till en början, har så mkt gamla jävla kläder som jag vill kasta åt helvete. Så lite jag kan använda i min garderob. Det är något fel med allt. Inget passar och så fult och ute. Så det är prioritet innan bil. Likaså veterinär/tandläkar/läkarbesök. Så det blir säkert inget med det just nu, men vill verkligen börja lägga undan till det iaf.

Nä nu får jag börja göra lite nytta, mer än att betala räkningar, vilket jag redan gjort. Haha, nu sa de just Jennifer på radion, det är inte varje dag.

Bilder kanske kommer med.


Ni skulle sett mig igår när jag hade en ny kattlåda, kattsand (10 kg phew) och två stora papperskassar och skulle springa över vägen till busstationen med detta, där det inte finns övergångsställe för övrigt utan att man får gå typ 500 mil omväg. Fick köra fram vagnen till vägen, ta en påse och springa över, tillbaka och ställa ner den andra kassen på marken, springa bort med vagnen och sen springa till min kasse igen, ta den över vägen. Låter det komplicerat? Det var det! Tungt satan.


Något mörkt var det på himlen med, ännu mer än vad det ser ut som.



Jaha näe ta lite frukost kanske? Äter ju inte så mkt när man vaknar så här sent, så det är ju bra. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, Oh Sandy.... lite gullig missuppfattning ändå, hehe. Men hur gick det då till när du reggade det? Inte skriftligen verkar det som... :D

En bil är riktigt gött att ha, förstår att du längtar efter det!

Det där med 10 kilos kattsand, låda och alla påsar vid Maxi... får mig att nästan smälla av, måste varit pest att springa fram och tillbaka till bussen och lasta in allt. :(

Här är ytterligare en pissregnig och grå dag hos oss nu iaf... var lite inne på att åka till Falkenberg en sväng och hälsa på ma o pa, men stor idé? kram puss

2010-07-30 @ 13:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0