The spring is my love!

Åh idag när jag varit på jobbet (vilket för övrigt gick jättebra och så skönt att ha något att göra) så var det så härligt ute. Åkte upp för att kolla in sporthallen i Norrahammar, högst uppe på berget typ bakom Norrahammar här, eller höjden iaf. Där fanns ju så man kunde spela tennis, gymma, simhall, ishall. Ja en hel del. Så när jag kom till busshållsplatsen så var kl 13.58 och bussen skulle inte gå förrän 14.27. Suck tänkte jag och så började jag gå nerför. När jag väl var längst ner i backen så var klockan typ 14.27, men så kom jag ju på att det var ju då den gick högst upp i backen. Så jag gick en station närmare hem, runt kullen till andra delen av norrahammar.

Har en ny regel. Hur mkt tid spenderar man egentligen väntandes på bussar? Själv har jag kommit fram til latt det är avsevärd tid. Så har bestämt mig för att medan jag ändå väntar på nästa buss ska gå så kan jag gå så många stationerna som jag hinner med. Det är ett måste nu för tiden.

Hjälper mig också att gå ner i vikt, tillsammans med jobbet då såklart. Måste verkligen göra något åt det.

Vår idag:
- ungar som leker på skolgården
- forsen som porlar
- flygplan som genljuder i luften
- ljudet av bilar som kör på asfalt
- röklukten i luften
- solen
- töandet och det undanrinnande vattnet
- fåglar som kvittrar
- transportlok som lunkar fram på järnvägen

Åh så härligt. Har ändrat mig, min favoritårstid är VÅREN. NU ÄR DET GOTT ATT LEVA. Tog massa bilder idag, men kan inte lägga in dem på datan än, eftersom jag inte hittar kabeln nu och har tänkt att bara lata mig och ligger redan i sängen med en katt i knät och myser. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt med vårkänslor! :)

Jag är instängd, ensam och tråkig hela dagarna. Annars hade jag njuuutit!

kram puss

2010-03-08 @ 16:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0