Dagen som gått

Idag har jag ändrat lite på bloggen, för var så trött på det andra, och det såg lite barnsligt ut. Så nu kommer lite hösttema istället, tog inte vårtema för hade inte många vårbilder och tycker så mycket om hösten, så ni får stå ut. Nu ska jag väl snart gå och lägga mig. Man vänder på dygnet när man är förkyld. Idag gick jag till jobbet och pluggade lite, var där med mamma. Skrev ut något dokument och lyssnade på föreläsning.

Håller på och försöker få Felix att komma på inkallning, vilket inte är lätt eftersom jag har lärt honom att betinga att jag ropar kom till att han inte får leka mer, vilket leder till att han springer åt direkt motsatt håll eller ställer sig och klagande skäller mot mig. Så detta behöver jag verkligen ta upp på hundkursen med. Idag så skällde han på en person som kom med barnvagn med, visst ingen fara i det, han skäller ju inte för att han är arg, men vill inte att barnet i vagnen ska bli hundrädd.

Sen så fick jag skjuts hem av mamma, har så ont i kroppen och ont av allergin nu så det är jättejobbigt faktiskt. Immunförsvaret är ju icke-existerande så det är väl det som spökar. Får väl se om man får dra sig till läkaren, vill inte! Imorgon är sista dagen innan tentamen, ringt och fixat allt krångligt idag så nu finns tentamen här iaf och jag får skriva den, så det känns ju bra. Sen imorgon kommer nog kanske min nya digitaltvbox, för den gamla var ju tydligen en för gammal modell så har ju typ fått vänta forever på den :) Nu har jag beställt böcker för 2100 kronor till juridikursen, känns ju sådär lagom kul. Men det var billigt ändå, för jag köpte en gammal lagbok, annars skulle bara den gå på 2200 kronor. Men tycker inte det är så blodigt att köpa 2010 års version, finns ju tillägg på nätet.

Ikväll har jag gjort så god mat med, fick allt till det jävla bra. Strimlade potatis, zuccini, purjolök, rödlök och morot i en form och hade på kryddsmör som jag gjorde själv, sen till det så stekte jag kyckling och så hade jag en currydressing. Fy fan va gott säger jag bara. Höll på att hända en olycka bara, för satte på fel platta så nu är typ en kastrull helt sönderbränd som stod på den felaktiga plattan, tur att jag märkte det i tid.

Ikväll så kom min älskade syster förbi på en promenix med Micke och Hugo. Kul att tjöta lite, för visste inte ens att hon skulle komma hem till Tranemo. Har varit jobbigt idag bara att stå ute med folk som röker, känner det jättejätteväl nu när jag är förkyld och lukten blir förvrängd på något konstigt sätt. I helgen så ska brorsan förhoppningsvis bli av med gipset, själv så ska jag jobba om det går.

Nästa vecka så börjar min nästa kurs och sen till helgen så tar ju Therese examen, grattis älskling!!! På lördag börjar hundkursen kl 10.30-12.30. Får se hur pass duktig eller inte Felix är och hur pass stor han är mot de andra "valparna". Nu ska jag väl gå och lägga mig igen, men fy, när man är förkyld så sover man nästan så mkt så man mår illa till slut.

Pratade med mamma idag, ett sånt där samtal som man aldrig tar sig tid för, tack mamma! Du är mitt allt! Du är min idol och du säger alltid rätt saker. Vad gör vi? Nu kör vi! Ska skaffa gymkort och simkort nu och kanske ta kontakt med en kostrådgivare vi får se. Har säkerligen redan börjat gå ner i vikt sen jag fick Felix, men vill verkligen ta tag i situationen nu.

Kommentarer
Postat av: Cissi

nice header :)

2011-01-13 @ 20:12:05
URL: http://celias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0